torsdag 29 juli 2010

Dax för torsdagträning

Så var det torsdag och det innebär sommarträning på brukshundklubben. Vädret har varit lite osäkert hela dagen och det har varit väldigt grått och trist och kommit lite regn. Men detta skulle inte stoppa mig och Enzo från att åka och träna. Jag tog på mig en jacka om i fall att det skulle komma en skur. Det dök upp rätt många med tanke på vädret och att det är Marinfestivalen nere i Halmstad. Idag valde jag  att testa på tävlingslydnad. Vi var 9 hundar som valde det och det var en härlig blandning av raser och åldrar. Det blev kontaktövningar, inkallning förbi alla andra hundar och följsamhet. Vi testade även platsliggande och hopp över hinder. Och det gick superbra. Enzo är så intresserad av vad vi gör och vill verkligen göra allt. Han kanske inte går perfekt sidan om mig men han vill och kontakten mellan oss känns som den bara blir bättre och bättre. Hoppa över hindret var inga problem heller, Enzo var minst av de hundarna som skulle hoppa men jag sa till dom att det var ok att den var lite hög och det klarade han utan några problem :-) Tänk att hundar kan vara så oliks som mina två är. Tyson tycker inget sånt är speciellt roligt men kan köra lydnad mest om man mutar han med mat medans Enzo tycker det är skoj och ser godiset som ett plus.

Som jag sa var det ju grått och trist och det kom lite stänk medans vi tränade men när vi var klara och stod under tak och tog en fika då började det ösa ner, ibland ska man ha tur.

Mina små gubbar :-)

Hoppas ni  har haft bättre väder än vad vi har haft, kram

7 kommentarer:

Carina sa...

Va kul att det gick bra på träningen!
Jag kan lova att jag kommer ta kort i massor!!!

Znogge sa...

Jag går på tävlingslydnad med Miss E men vi har sommaruppehåll nu. Hon är duktig och gillar också att hoppa. Men de två senaste gångerna har hon vägrat. Vet inte varför...

Kul att det gick så bra för Enzo. Lite dåligt väder det får man stå ut med som hundägare ;-)

kram och god natt!

Quila o Ronja sa...

Alltid kul med träning i grupp :-)
Vi har nog haft liknande väder i dag. Dvs. regn, regn, regn!!!

Sv. Tror vi struntar i kornåkern, tills bonden skördat ;-) Det var ett himla jobb att få bort allt.

Kram
Susanne

Grabbarna boys sa...

Så kul med sommarträning.
Här ligger vi lågt med träning just nu.
Men hoppas snart komma igång igen. Förhoppningsvis blir väl det när man börjar jobba och får rutin på vardagen igen.
Ha det så bra.
Kram!!

Sussi sa...

Fast det kanske är det som är lite tjusningen också.. Att dom är så olika menar jag. Det vore nog rätt trist om båda gillade samma saker..
Kul att träningen gick så bra men Enzo..
Tyson skulle jag vilja beskriva som en liten diva. En väldigt söt diva hihi

Kramisar

Malin sa...

Vad kul att det går så bra och att Enzo njuter så av träningen och av att lära! Kan tänkam ig att han var trött efteråt.
Här är det pissväder, hopplöst.
Kram Malin

Becca & Olga sa...

JA ibland ska man ju ha lite tur :D Hihi
Vad söta de är, alldelles utslagna, vilka mysgrisar :D