onsdag 14 juli 2010

Lite spår

Idag blev jag väckt klockan 7 av någon galning som spelade basket ute på skolgården, ett jäkla dunkande. Det var bara att gå upp och stänga fönsterna sen var det lite svårt att somna om igen men det gick :-) Det var lite svalare idag fast det har blivit varmare ju mer dagen har gått och nu är det 27 grader.

Stack iväg vid halv 2 för att lägga lite spår. Till Enzo blev det ett riktigt långt, det längsta han haft med en leksak på mitten och en i slutet och Tyson fick ett kort med snusdosa med korv i på slutet. När jag lagt dom gick vi en runda i skogen, vi höll oss till där det var skugga och sen satte jag mig och tog en fika i väntan på att spåren skulle ligga till sig.

Där var något som lukta gott i det långa gräset
De trodde de skulle få smaka min fika men de fick de inte. Men de fick lite korv istället :-)
Tyson blev lite suddig, han gick så snabbt :-) Han hittade spåret bra och höll på att fortsätta förbi snusdosan...
Blev inga bilder på Enzo för det gäller att hänga med honom för han är snabb. Hade satt upp lite fler markeringar för jag skulle kolla om han verkligen gick där jag gått och det fixade han bra. Han hittade snabbt bollen och vi busade lite och sen var det vidare i spåret. Inga problem i slutet heller och där blev det korv och lek som belöning och sen gick vi och hämtade Tyson och gick och badade i sjön lite. Där var en del folk men vi ställde oss vid sidan så inte hundarna skulle blöta ner alla, hade nog inte varit så omtyckt.

Enzo slänger sig snabbt efter leksaken
Tyson gick i vattnet utan att jag slängt i korv, han ville nog svalka av sig. Hällde lite vatten över ryggen på han så han blev riktigt blöt.
Sen fick han leta lite korv i vattnet
Enzo hjälpte mer än gärna till :-)
Enzo på väg in med leksaken
Nu sitter vi bara och slappar i skuggan man orkar inte göra för mycket på en dag... Jag hoppas ni har haft en härlig dag, kram

13 kommentarer:

Malin sa...

Härligt att spåren gick så bra med båda! Och att Enzo blivit en sån badkille som verkligen älskar vatten. Fast även sötnosen Tyson verkar tycka det är skönt med sjön i värmen. Kram Malin

Carina sa...

De är ju bara så söta vilka fina bilder när de badar jag smälter inte av värmen men av dina hundar. Beundrar din flit och ork att lägga spår. Kramisar

Znogge sa...

Vilken bra dag och lika härliga bilder! Håller med Carina, att du orkar! Jag får nästan lite dåligt samvete...

Jeanette sa...

Det är så roligt med spår =)
För tillfället vill Rick inte alls spåra korv, allt annat är mycket roligare. Men att SÖKA korv, det är ok =D

Jag tror att hundar har det instinktivt att stoppa tassarna i vattnet för dom vet att det svalkar dom. Smarta vovvar, tänk om vi människor kunde vara lika duktiga =)

Sv: Rick såg vattnet och joggade raka vägen dit! "här stannar jag mamma!" Hade jag inte tatt honom hade han inte kommit medd =)

Maria sa...

Va duktiga ni är som spårat idag. Vi har gjort kväll nu, får fortsätta med fårstängslet i morgon. Vet inte om hundarna kommer att uppskatta det här tilltaget, dom har ju varit vana att kunna dra iväg på gårdens marken och det blir det ju stopp på nu ;)

Madeleine sa...

Kul det ser ut. Får också prova med korv och se m jag får i hundarna i vattnet. :o)

Grabbarna boys sa...

Duktiga, duktiga ni på att träna o stå i.
Själv har vi tagit semester och badar o slappar mest hela dagarna.
Ha det så bra.
Vov o kram!!

Carina sa...

Va duktiga det är på att spåra, blir sugen att testa med mina, men jag vet inte hur man gör!
Ja vi jobbar på och det går ju åt rätt håll men sakta, sen kommer lite bakslag och vi får börja lite om, men jag ger mig inte det ska fungera till slut!!!
Ja det är något med mörka hundar om det inte ser ögonen ordentligt eller vad det kan vara. Men de som anföll Nova och Krita en var brun och en svart så jag vet ju vad det kommer i från.
Ja det är så skönt med fläkt!
Ha det bra

Sussi sa...

Kul att Tyson blivit både en spårhund och en badhund nu. Det var bara lite värme som behövdes ;)
Enzo är ju båda redan innan. Ni är så duktiga som orkar göra det även fast det är så varmt. Heder till dig! Själv ligger man bara i solstolen och ojjar sig hihi

Kramisar

Jeanette sa...

Sv: Personspår är på G, jag ska bara läsa på mig ordentligt om det! Jag är en sån som läser, läser, läser innan jag börjar med saker =)

Maria sa...

Nu är vi äntligen klara med inhängnaden, gud så vi slitit.
Ha en riktigt bra kväll!

Anneli + vavvorna sa...

svar: tack för hälsningen. Romeo mår mycket bättre idag. Men han får ta det lugnt ett tag framöver.

Jag skulle bli jätteglad om du ville gå in och rösta på min andra blogg http://hundisthlm.blogg.se
Jag är en av 3 finalister.

Ha en trevlig helg!

michelle sa...

gud vilken söt bild på tyson