måndag 26 juli 2010

Första dagen på jobb

Så var det då dax att gå upp klockan 5 igen efter 3 veckors sovmorgon. Det kändes lite tungt men gick bra, kom upp snabbare än jag brukar göra, säkert bara för jag var rädd att somna om igen. Hundarna sov inne hos Tim och det kändes riktigt tomt både igår kväll och nu på morgonen. Men det är onödigt att de ska upp så tidigt när Tim är hemma.

Det gick bra på jobb fast jag känner mig lite mör, för som alla andra måndagar är det fullt av varor som ska plockas upp och så är det min långa dag, ända till halv 6. Men dagen gick snabbt och man hade ju massa härliga semesterminnen att gå och
tänka på :-)

När jag kom hem ville jag hitta på lite för hundarna. Så jag tog fram den del av kvällmaten och la i aktiveringsleksaken och så fick de själv leta upp den. Delade upp det på några gånger och så fick de ta varannan gång. Bra att lära sig sitta och vänta på sin tur. Resten av maten slängde jag ut i mitt sovrum och i hallen och så fick de hitta alla bitarna. Inga problem med mina matglada hundar. Nu busar de lite i hallen och vi ska snart gå in och sätta oss i soffan och mysa lite. Jag hoppas ni har haft en härlig måndag, kram

11 kommentarer:

Carina sa...

Ja jag hoppas jag sover bättre i natt.
Ja allt det roliga har ett slut, men nu har du ju nya krafter efter semestern :) Man brukar vara trött första veckan tillbaks på jobbet. Men jag behöver inte tänka på jobbet på länge, skönt!!!
Ha det bra

monica sa...

Ja de första dagarna är ganska jobbiga. Det blir väl soffläge resten av kvällen :-) Kram...

Quila o Ronja sa...

Jaha ja, så var den semestern slut. Meeen vilken tur du haft med vädret, vad mer kan man önska :-)
Dagarna är ju rätt långa ett tag till, så det finns lite kvar ditt jobb.

Kram
Susanne

Znogge sa...

De första dagarna efter semestern är ganska så jobbiga men samtidigt så kommer man snabbt in det. Som om man inte varit ledig... Skönt för hundarna att få lite sovmorgon i alla fall.

Kram

Grabbarna boys sa...

Vår matte har sin första dag om en vecka.
Men förstår vi henne rätt så ser hon fram emot den.
Tokmatte!!
Ha det så bra.
Vov o Kram!!

Tessan sa...

Aj då jobb igen...Ja här har husse i hu´set precis börjat sin 4 v låååånga semester, men vad vi ska göra vet vi inte ännu,vädret är ju just nu inte det roligaste:( Nåja ngt får man väl pyssla med endå,typ städa skåpen:) Ha det gott!

Stella o Doris matte Lotta sa...

Alltid lite segt så där efter semestern, jag jobbar denna vecka sen har vi en veckas semester igen, känns gott!

Läste ditt förra inlägg, jag är otroligt dålig på att göra något med bara 1 hund, ska nog försöka bli bättre på det, funderar att gå någon kurs med Stella till hösten..

Sara sa...

Nämen gud vilken bra grej! Ska kolla lite med min brukshundklubb om det finns liknande saker inplanerade. Duktig du är som tar tag i det sen också och vad bra att du hittade en grupp. Det är himla roligt att träna i grupp, jag ska nog också försöka hitta någon att träna med regelbundet.
Ha det fint :)

Sussi sa...

Usch då.. Har din smester redan tagit slut. Vad tiden går fort. Allra helst när man inte vill att den ska göra det. Ett långt pass blev det också. Konstigt nog så brukar första dan vara ganska lätt att komma upp ur sängen men däremot tisdagen och onsdagen brukar bli betydligt tungare. Hoppas dock det inte gäller dig ;)

Kramisar

Malin sa...

Det där med att semestern tar slut, jag gillar det inte... ;-) Vår är slut nästa måndag och jag protesterar starkt!
Kul att det där med aktivetetsgrejen funkar så bra, jag MÅSTE komma ihåg att köpa det till mina...
Hoppas du får en härlig kväll, kram Malin

Maria sa...

Det är tufft att komma tillbaka efter semester ;)
Ja, vi kör ganska hårda träningspass när vi tränar, kul som attan :)

Nu finns en liten rapport från gårdagens och dagens träning på bloggen, till och med en liten video finns med ;)