måndag 28 september 2009

Avslutning valpkurs

Igår var det avslutning för Enzos valpkurs. Det gick jättebra. Vi var i centrum och gick och fick göra allt vi gjort under kursen, såsom inkallning, sitt kvar, ligg kvar, gå balans, kontaktövningar med och utan koppel, gå fint mm. Enzo är för roligt, de skulle hoppa upp på en bänk och sätta sig, han hoppade upp och fortsatte in i busken bakom :-)

Fick såklart diplom och en skriftlig kommentar:
Du har en otroligt samarbetsvillig hund och ni har mycket bra kontakt! Har jobbat bra under hela kursen och jag skulle önska att se er i fortsättningen.

Här har vi en del av gänget som gick kursen, fattades några sista gången. Ni känner väl igen Enzo bland alla andra hundar :-) och så är det jag som står och tittar på honom... hehe


Här gör vi ligg kvar... Kolla så ståtligt lille Enzo ligger. Alla har inte lätt för att få sina hundar att ligga kvar :-)

Väntar på vår tur för att köra lite inkallning.

Nu väntar vi bara på att Enzo ska bli 6 månader sen börjar vi på vardagslydnad.
Ha en bra kväll...

7 kommentarer:

Elin sa...

Grattis till avklarad kurs! :) *jubel & applåder*

Tack men jag är missnöjd med Romeos frisyr,vill att det ska växa ut så man kan forma lite! :)

Elin&Enso sa...

Ja, det är så härligt att gå i skogen! :)

Heheh, ja ska försöka att hitta något bättre, men inte ramlat över något som har fallit mig i smaken. Så det får fungera med de här nu, sålänge :)

Fina bilder på er från kursen! :)

Charlotte sa...

Vad kul! Önskar dig en fortsatt trevlig måndag kväll.

Trican sa...

Härligt att kursen är färdig, då är det bara till att fortsätta med nästa;).

Michelle sa...

Söta öron :)

Trican sa...

Haha, jaa hon är så rolig när hon liksom bara flyter ut. Vi tror att han har väldigt bra höfter eftersom hon faktiskt kan ligga sådär och även väljer att ligga så väldigt ofta. Jag tycker det inte är så vanligt att en hund gör så annars?

Trican sa...

Just nu har jag pepprat på vitpeppar vis sladdarna. Har fått något råd om ättika och något om peppar, men min sambos pappa sa att man ska ta äggvita först på sladden och sedan peppra på så att det fastnar. Men det blir nog listskydd iallafall. Men det är ju alltid kul att pröva "huskursmetoder" (eller vad man ska kalla det.