söndag 6 september 2009

Valpkurs

Allt gick bra på valpkursen idag. Enzo är väldigt lätt att ha att göra med. Blir lite väl glad och sprallig ibland men det gör inget. Framför allt när han går zickzack mellan benen, han älskar den övningen. Han är en kung på kontaktövningarna, tittar så fint på mig hela tiden och går fint både med koppel och utan när vi går slalom mellan dom andre deltagarna.


Idag fick vi testa på lite Agility. Det var 3 hopphinder, 2 olika tunnlar och slalompinnar. Trodde inte Enzo skulle fixa hopphindret, men det var inga problme, flög över dom som han aldrig har gjort något annat. Tunnlen gick med lite fusk, slängde in en leksak så sprang han glatt in i den. Och slalom är likt zickzackövningen så den var inga problem. När Enzo blir lite äldre ska jag börja träna agility med honom, det passar honom utmärkt och man märkte hur kul han tyckte det var. Nu sover han som en stock på golvet och Tyson tuggar glatt på ett grisöra.

6 kommentarer:

Elin sa...

Va roligt att kurse gick bra :)

Ha en trevlig dag!

Fnuttisen sa...

Tack för din kommentar hos mig! Dina killar är ena riktiga snyggingar dom med. Utav hundarna på bilden är bara den längst till höger min dom andra 2 är min dotters. Jag har en dotter till och dom 2 tillsammans har en Kennel och föder upp Pomeranians så vi har ett gäng i familjen. :-)

Önskar dig en underbar dag!

Kram Susanne

Anneli sa...

Vad kul att det gick så bra. Min dotters ena tik skulle gilla agility tror jag. Hon har så mycket energi och inte speciellt rädd för höga höjder eller att krypa in i tunnlar osv. Tack för kommentaren om mina små busfrön.

Anneli sa...

Hej igen,
Du får jättegärna länka till mina bloggar.

Ha en härlig måndag!

chi sa...

Jag har fått svar på Sluggos prover och de visade inget anmärkningsvärt alls.....

Heléne sa...

Mittlar är verkligen lättlärda.
Ha d gott.