måndag 14 september 2009

Söndagens valpkurs

Måste ju rapportera hur det gick på valpkursen igår. Först hade jag missuppfattat var vi skulle träffas så jag stod på fel ställe och vänta på alla. När klockan var halv 3 börja jag undra om ingen annan hittade rätt hehe fast det var ju jag som stod fel. När vi alla hade samlats börja vi gå in i central Halmstad.

Tränade hundarna gå fint och ha bra kontakt i den störiga miljön med massor av bilar som körde förbi. Riktigt bra träning fast inget som Enzo hade problem med. Han är otroligt lättlärd. Vi körde lite sitta/ligga kvar övningar, både inne på torget och på trottoaren. Det är så roligt att ha en hund som tycker övningarna är kul och mer än gärna sitter still, men som i nästa sekund kan busa hej vilt.

Det blev lite balansövningar på parkbänkar och runt fontänen och så klart körde vi lite inkallning. En riktigt lyckad valpkurs denna gången oxå.
Enzo satt och fixa lite med datorn på kvällen :-)
Ha en bra måndagskväll

6 kommentarer:

Ira å Mio sa...

Hej! kul du hittat till oss.. ja det e kul med hundträffar! Roligt för hundarna också!

Var bor ni?

Godkväll!

chi sa...

Visst var Enzo värd att få låna datorn efter att han varit så duktig på kursen tycker jag.

Elin sa...

En så söt liten datafixare :)
Och vad roligt med hundkurs! Här hemma väntas det på att min Enso ska växa till sig lite så att man kan börja träna (mer ordentligt)! hehe.

Patricia & Duke sa...

Dina vovvar var med söta :D!
O det var mysigt o ha honom i knät ^^,!

Mimmi & Bamse sa...

Så söta hundar du har! :)

Aurora sa...

Nae det är inte klokt. Först så pratade jag med uppfödaren dagen efter att valparna föddes och då bestämde vi att jag skulle komma och titta på dem efter fyra veckor då var det en evig väntan och sedan nu då, fyra veckor till.. Men på lördag är hon åtta veckor och då ska jag åka långtlångt igen och hämta henne=).. Kommer vara lättare att uppdatera bloggen då också, med bilder och sådant där=).. Hoppas du fortsätter läsa..
Kram