lördag 12 september 2009

Sofiero

Idag har jag och Enzo varit på Sofiero och sett massor av gulliga och några mindre gulliga hundar :-) Vi kom dit lite i 10 och körde där ifrån vid 3 så det blev en riktigt lång dag. Vi träffade Helené (Enzos uppfödare) och hennes dotter Andrea, samt "mormor" och kusin Lisa. Jag och Enzo satte oss vid dom och tittade när de ställde ut 3 av sina hundar. Först ut var Schakki, här på bild med Andrea. Sen var det även Samba och Dazy som ställdes. Samba kom 1 och Dazy 3 om jag minns det rätt...



Schakki är ju Enzos pappa, en underbar hund. Så superfin


Lille Enzo blev trött av allt skällande, tror han skällde ut varenda
hund där var...

På denna bild har vi Schakki och Dazy, lille Samba fastnade inte på bild idag :-)


Shoppade lite där, både till hundarna och till oss människor. Blev lite brända mandlar och godissnablar till oss. Till vovvarna köpte jag till slut grisöron och en boll med snöre. Innan jag och Enzo begav oss hemåt körde vi inom mina föräldrar så bor i närheten och tog en fika och satt och snacka innan vi begav oss hemåt. Enzo somna i bilen direkt, inte konstigt... Nu ska jag sätta mig i soffan och vila mina fötter, har lite ont i dom nu hehe.

Ha en bra lördagskväll

7 kommentarer:

chi sa...

Lille Enzo gjorde rätt i att skälla ut dem alla,. han är ju kungen.....
Åtminstone prinsen!

Gizmo & Leelo sa...

Nämen hej!:)
Åh så roligt:) Här ska vi kika in oftare:)

Gizmo & Leelo sa...

hehe ja verkligen:) Vi försöker att hålla de sysselsatta så att han inte tänker mkt på Leeloo och hennes löp. Ja vi såg det hehe:) Ett vanligt husdjursnamn verkar det vara:)

Heléne sa...

Tack för trevligt sällskap på Sofiero.

Kicki sa...

Hejsan Carina, ser att du haft en härlig dag på Sofiero. Vad roligt för er att träffa och se Enzos pappa i utställningsringen. Ja, han är väldigt fin.

* Gillar du att ställa ut?
* Har du kanske anmält Enzo till någon valp utställning?
Ha en finfin söndag! Kramar

Elin sa...

Åh va kul att åka på utställning :) *vill också*

Aurora sa...

Tack.. Ja, hon är så söt.. Men dina hundar var jätte fina också:).. Kul att du kikade in på min, återkom gärna=).. kram