lördag 27 mars 2010

Dålig i magen

Ja det är inte jag som är det. Nä Enzo har blivit riktigt lös i magen. Vakna i natt av att han satt i min säng och titta på mig och flämtade otrolig mycket. I normala fall sover både han och Tyson hela natten och är tysta och duktiga. Nu satt han där och var konstig så jag tänkte först att det är kanske lite varmt i rummet och öppnade upp fönstret lite men han satt fortfarande och flämtade. Min nästa tanke var att jag får nog gå ut med honom, öppnade sovrumsdörren och ut for han och in i köket och satte sig och bajsa hmm. Det var inte där jag tänkte han skulle göra sina behov utan ute på gräsmattan. Han hade säkert hållt sig jättelänge och det  tryckte väl på. Det var ju bara att torka upp och torka av golvet med blött. In i sängen igen, sen gjorde han samma sak 3 gånger till men då var jag lite snabbare och vi gick ut direkt, i bara pyjamas och jacka över :-) Duktigt av honom att försöka få mig att förstå. Till mat idag blir det kokt ris, det ska väl vara bra för magen har jag för mig så får vi hoppas det blir bättre.

Vädret ute är inte allt för roligt idag, det regnar för fullt och är bara grått och trist. Enda positiva är väl att det inte är kallt. Men lite sol när man är ledig hade ju inte varit helt fel.

Våren är här. Såg blommande krokusar och snödroppar i trädgårdarna här omkring i torsdags när vi var ute och promenera.
Pojkarna väntar på att de ska få mat
Bella ligger och myser med Tims ryggsäck
Idag blir det nog att Tim och jag åker ner en snabb runda i stan, skulle behöva en mellantjock jacka att ha nu när det blir lite varmare. Sen tänkte vi äte lite kinamat, det var så längesen vi gjorde det så nu är man lite sugen. Efter det blir det lite päls och klovård på hundarna.

Ha en skön lördag, kram

8 kommentarer:

Trosten sa...

Hoppas han snart blir bättre! Jag fick rå köttfärs när jag blev jättedålig i magen....nån matsked då o då flera ggr om dagen, så höll vi på i 3 dagar innan jag så småningom fick några kulor iblandad med färsen! Det var gott o mumsigt och jag blev snabbt bra igen:)
Ha en bra lördag!

Sussi sa...

Min hund "Doris" gör också så. Alltså flåsar jättemycket. Sen börjar hon gå omkring i huset så då vet man att det är dags för henne. Skönt att man bor i hus med en inhägnad tomt så det är bara att släppa ut henne.

Hoppas dock att Enzo mår mycket bättre nu

Ha en mysig lördag

Patricia & Elwiz sa...

Hoppas Enzo kryar på sig, inge kul med krasslig mage!
Vilken otroligt vacker färg det var på katten! Jätte fin!

Patricia & Elwiz sa...

Ja precis, mina hundar måste vara onaturligt långa om inte ett enda märke har längre rygg än 29-30 cm till deras hals o bröst storlekar!

Haha jag känner igen det där, katten är boss!

Carina sa...

Härlig bild på katten!
Vi har ju första gången med hund, men de säger att det är bra om man kan lära dem att slappna av emmelan träningspassen! Ja jag hoppas det kommer gå bra i motgon.
Ha det bra

monica sa...

Hoppas att Enso är bra i magen nu!!Idag har varit en bra städdag....tänkte ta och putsa m
mitt fina köksfönster i morgon :-)
Hittade du någon mellan jacka? Ha en bra lördag.... Glöm inte att ändra klockan innan du går och lägger dig...kramar

Sussi sa...

Vi har fått hit regnet idag istället. I natt trodde jag nästan taket skulle ramla in!!

Vi bodde i en lägenhet innan vi flyttade ut på landet. Det gick jättebra det med. Visst är det fördelar med att bo i villa men det är roligare att promenara i stan. Det finns liksom mer att välja på :-)

Ha en fin fin söndag

Carina sa...

Ja hur mäktigt är det inte och se på tv, hur ska det då vara och se live!!!
Ha det bra