söndag 7 mars 2010

Vägning

Var iväg och köpte lite gotte till hundarna på Grizzly igår. Köpte vars ett fyllt tugg som de båda älskade. Tyvärr blev det lite följder idag med lös mage på Enzo men det kunde jag nästan räkna med, det blir han med det mesta han äter utom sitt torrfoder och vissa sorts godis. Men ibland får han ha något extra även han och han har ju inte ont i magen och det är ju det viktigaste. Köpte även en tennisboll som Enzo bara älskar att hämta och lämna, tränar lite avlämning vilket blir lättare när han tycker leksaken är rolig. Tyson jagade oxå efter bollen men får kämpa tappert mot snabba Enzo :-)

Sen passade jag på att väga dom. Har kämpat rätt bra nu sista tiden med att få ner Tyson i vikt. Får han tugg eller godis så blir det mindre vanlig mat och det hade lyckats han har gått ner till 3,45 kg. Han vägde 4kg sist vi var och vägde dom. Nu ska jag bara hålla detta sätt att ge mat så han inte blir tjock igen. Enzo vägde 9 kg en liten viktnedgång från 9,35kg sist. Har gjort samma sak med honom när han får tugg och godis vilket är rätt mycket då man oftast tränar lite när man är ute och går med dom.

Tyson och Tim sitter och myser i hundbädden.
Hoppas ni får en bra söndag, kram

7 kommentarer:

Linda & Azi sa...

Hihi gott med gottisarna :D

Bra att ni har koll på vad hunden väger, det är ju viktigt, själv ja väger Azi typ 1 gång i veckan :P

MIchelle sa...

Oj har krabaten gått ner lite i vikt :) De ju bra!

Stella o Doris matte Lotta sa...

Ja det gäller ju att ha koll på figuren, jag brukar dra ner på maten när det blir godis ihop med träning, Doris skulle nog kunna äta hur mycket som helst om hon hade fått :-)

Mysig gosbild!

Torsten sa...

Bäst att slimma sej....snart är det beach 2010!

Patricia & Elwiz sa...

Jaa, aldrig mer en vit eller riktigt långhårig hund haha :D!

Malin sa...

Kul att hitta till en ny blogg och roligt att du har en Vavva, är en hund som helt omvänt mig och som jag hoppas kunna skaffa en egen en vacker dag! Även Enzo är fin såklart :-)!
/Malin

Marina sa...

Jag kan tänka mig att det är svårt att hålla koll när man har matglada hundar! Jag har inte haft det utan snarare tvärt om både med Hector och min förra Rottis tik. Det blir till att tänka på det om jag nu får en Labbevalp i Juni. De brukar ju vara matglada.
Ha en bra dag.