måndag 15 mars 2010

Ute på landet

Igår gick färden till ett litet ställe som heter Axelvold som ligger en bit utanför Kågeröd. Min bror bor där tillsammans med sin fru Marie och deras son Fredrik som var födelsedagsbarnet igår. Hela 18 år har han fyllt, var tar tiden vägen, kommer ihåg när han var liten. De har en dotter oxå, Carolina som inte längre bor hemma. Det blev en trevlig eftermiddag med god mat och väldigt trevligt sällskap. Vi åt alla så vi knappt kunde röra oss :-) Det var bara hundarna som sprang rundor och busade och försökte få någon att ge dom mat, men tror inte de lyckades så bra.

De har en jättestor trädgård som är perfekt för hundarna att springa runt och busa i. Just nu var där lite mycket snö, fast det bryr sig ju knappast Enzo eller Tyson om.
Lite fina gångar i gräset
Där var lite barmark oxå. Solen var framme hela dagen, härligt. Fast det var ruskigt kallt
Idag har vi inte gjort så mycket, jobbade till halv 6 och sen handla jag lite innan jag körde hem. Tim hade varit ute med vovvarna så vi fixade lite att äta och nu sitter vi och myser i soffan. Tyson ligger sidan om mig och Enzo ligger på golvet nedanför, mysigt att ha sina voffsingar runt sig :-)

Imorgon efter jobb ska jag och Tessie till Helsingborg på ett informationsmöte, så det blir en lång dag imorgon oxå. Vi kommer väl hem vid 7.

Hoppas ni får en bra kväll, kram

11 kommentarer:

Elin sa...

Va mysigt att vara ute på landet =)

Patricia & Elwiz sa...

Ja han är riktigt tuff.. på avstånd haha :D!

Marina sa...

Fina bilder på fina hundar! Och så mycket barmark!!
Ha en bra kväll.

Malin sa...

Håller med, så mycket barmark! Skönt med en tripp till landet, håller med tiden går fort, mina äldsta söner är 19 och 17...vad säger det om min egen ålder, börjar bli gammal ;-)... Maten igår var så supergod, ska lägga upp receptet idag, det måste du laga. Pussa söt-Tyson från mig ;-)

Torsten sa...

Barmark har man inte sett på ett tag :)
Härligt med en dag på landet, med kalas och allt!
Ha en bra dag...även om den blir lååång!

Carina sa...

Ja jag blev så glad, agilityn börjar på söndag utan hundar, sen tror jag det är nio söndagar i rad.
Ja vi har verkligen haft fint väder sista veckan, så skönt!
Själv är jag ledig idag, men sen rullar det på med dagtid i tre veckor och sen kommer nästa jourvecka.
Ha det bra

Monica Hansen sa...

Visst är det kul att se gräs igen:)

Hunden Liza sa...

Oj vad snön har smält undan hos er. Härligt med att vara lite ute på landet också. :-)

Linda & Azi sa...

Fina bilder, ser mysiga ut :)

Lars sa...

Smält!!!!!

Nä ni, jag har allt fått gräva fram gräset för hand, för man vill ju inte gå och pulsa i 30cm snö :-)

Malin sa...

Skulle gärna bo i Halmstad, så vackert, fast det var länge sen jag var där och då bara på en arabutställning men ändå... Tycker verkligen du ska prova rätten, den är SÅ god och fräsch, glöm inte skriva en kommentar sen under receptet om vad du tyckte ;-)!
Ha en skön onsdag! (Och ja, vi får inte tänka på våra söners ålder, bara hur pass gamla vi känner oss. Min älskade make som är 11 år yngre än mig får mig ibland att känna mig lastgammal ;-) men oftast väldigt ung :-)!)