onsdag 17 mars 2010

Grått och trist

Fy vilket tråkigt väder vi har här idag, jättegrått och trist. Det enda positiva med vädret är att det är plusgrader vilket gör att snön forsätter att försvinna. På vissa ställen finns fortfarande fruktansvärt mycket snö kvar men även lite barmark här och där.
En nackdel med att allt är grått är att Tyson försvinner i omgivningen hihi man ser honom knappt...
Informationsmötet som jag var på igår var riktigt intressant, trodde det skulle bli tråkigt. Det handlade om ordersystemet som ICA använder. Vi hade diskussioner omkring hur man kan göra för att det ska bli bättre och jämförde oss mellan olika butiker. Vi fick många bra tips och ideér som jag ska ta tag i imorgon när jag kommer till jobb :-)

Idag kommer det inte hända så mycket. Blir lite kloklippning och pälsvård och så måste jag sticka och köpa mer bantningsmat till Tyson. Kanske blir det något gott tugg oxå :-)

Hoppas ni får en bra dag, kram

9 kommentarer:

Michelle sa...

Ser ju ut som ni knappt har nån snö :D Här har det snöat massa inatt men nu är det bara blaskit.

Elin o Enso sa...

Din början på dagen lät precis som min. Åh. älskade sovmorgon. Nio är en bra tid! hehe. Förresten så vill jag med ha barmark, här har det snöat mer i natt så det låg ett redigt lager med nysnö över all is. Mindre roligt att ge sig ut då! Får vara glad att man har armar och ben i behåll! :)

Linda & Azi sa...

Usch tråkigt med grått. Här var grått imorse - dessutom snöade lite! Men nu skiner sol och ligger runt 0 grader, vill ha mer plusgrader!

Alisa sa...

Ja men vad är meningen med det liksom? Jag vart mega förvirrad! Känns fullkomligt idiotiskt!

Stella och Doris med bihang sa...

Ja i dag har det då verkligen varit trist väder, blöt om fötter och tassar blir man oxå...

Vi får hoppas att solen kommer fram snart igen!

Carina sa...

Om man jämför med här så har ni nästan ingen snö alls, gångvägen är som en isbana stundvis. Men det blir lite bättre dag för dag så snart försvinner det väll här också!
Ha det bra

Malin sa...

Härligt med lite snö, här har vi massor kvar. Bantarmat till Tyson, det var det fräckaste, han är ju perfekt ;-)...
Titta på Kapphal efter jeans, jag vill inte heller ha smala utan vanliga bootcut. Dom jag köpte är enkla och jättesnygga.
Hoppas ni får en bra dag och att solen tittar fram idag! Kram

Torsten sa...

Här är det inte grått o trist...än! Solen skiner från en klarblå himmel, men nu har dom snackat om 1 dm nysnööö....ja, inte mej emot :)
Ha en bra dag!

Marina sa...

Det kanske är grått men ni har ialla fall barmark. Då känns våren närmare än för oss som har snö kvar.
Ha en bra dag.
Det klart han ska ha nåt gott också;D