lördag 6 mars 2010

Isbana

Ännu en härlig morgon där solen lyser från en klarblå himmel, härligt. Det har varit så skönt att vara ledig onsdag, torsdag och fredag och nu har jag hela helgen oxå innan det är dax att börja jobba. Man behöver lite extra småsemestrar ibland, i alla fall jag. Det är kanske ålderna som gör att jag blir slutkörd på jobb hahaha. Idag är det inte lika kallt som igår, bara -1 så jag frös inte alls. Kan vara lite svårt hur man ska klä sig, man vill ju inte frysa men inte heller gå och svettas när man är ute med hundarna.

Nu börjar gräset ta sig fram på vissa ställen utmed vår promenadstråk. Men på de flesta ställena är det fullt med snö fortfarande.
Problemet som uppstår när snön smälter och det är kallt är att det istället för snö på gångarna blir det is och det är inte allt trevligt att gå över isen.
Såhär ser det ut med jämna mellanrum när man är ute och går, hoppas verkligen det smälter bort ordentligt så man kan gå utan att vara rädd för att bryta benen.

Nu ska vi snart sticka iväg till djuraffären och köpa lite gott tugg och väga hundarna. Ikväll blir det lite tacos och mys framför tv.

Ha en mysig lördag, kram

4 kommentarer:

Elin sa...

Ja, vi har tjuvtränat lite med Romeos apportbock, var ingen höjdare direkt..lite väl tung för Julius :D

usch vilken isgata! Jag kom precis hem från affärn..och vad lyckas jag med utanför dörrarna till affärn med kassar i handen.. - jo, ramla.. lite pinsamt, ont i handen och ett gott skratt :D

Tessan sa...

GRÄS????? ja det kommer det då inget fram här inte.....på läääänge verkar det som! Men halt på vissa ställen är det, jösses höll på trilla på ändalykten flera gånger idag:)
Kramis!

Carina sa...

Ja när jag titta närmare set det ut som de leker tittut, men de letar godis för fullt!
Ha det bra

Patricia & Elwiz sa...

Ja det var en väldigt stor "hund" tyckte dom haha :D! Men dom vågade tillome nosa på mulen och allt :)! Dom har ju fått följa med sen dom var 12 veckor så dom är ju vana :D!