onsdag 31 mars 2010

Byte av sovplatser

Ibland är hundarn för roliga. De fick sova hos mig i natt i och med jag är ledig idag. I vanliga fall ligger Tyson alltid hos mig i sängen och Enzo pendlar mellan säng, golv och en stor kudde som ligger på golvet. Men igår så hoppade Tyson ner från sängen och lade sig på kudden direkt och Enzo blev hos mig i sängen :-) Tyson kan inte hoppa upp hos mig igen men tror inte han har gjort något försök heller utan han blev liggande på kudden hela natten. Enzo hoppade rundor som vanligt, när han är för varm lägger han sig på det kalla golvet sen upp i sängen och ligger rygg mot rygg med mig.



Idag har vi jättetråkigt väder, grått och väldigt mörkt och nu har det börjat regna oxå. Men det är rätt varmt, 7 grader och det blåser inte så mycket som det gjorde igår. Jag hoppas det blir bättre väder till påsken nu när många har turen att vara långlediga. Nu ska jag tvätta lite, igen :-) sen ska jag köra ett ärende för arbetets räkning, ska hämta lite mer sill hos en Maxi butik för vi har lite dåligt med dom på jobb. Annars händer det inget speciellt här idag.

Hoppas ni får en bra dag, kram

12 kommentarer:

Suneeta & Chanel sa...

Fina hundar du har!! =) Jag har också hund, en Leonberger-tik på snart 2 år.
Må så gott

Patricia & Elwiz sa...

Jag tycker ju att man i dom flesta fallen kan se om hunden är "bebis" eller "unghund/vuxen" men ibland är det svårt. Har ju en granne som har en tervueren på 3 år men han beter sig som en trotsig 7 månaders-1åring haha :D!

Carina sa...

Ja så det håller på de små liven! Mina hundar sover alltid i sängen hos oss, Krita allternerar med att sova under täcket och uppe på mellan någons ben, Nova sover i mellan oss eller ovan för min huvudkudde på en egen kudde.
Ha det bra

Tessan sa...

Ja du roliga är dom våra vovvar:) Mina ligger mest i sina bäddar eller i soffan på natten men på morgonen när husse går till jobbet så kommer båda upp och vill gosa. På vintern när det varit kallt då vill Acke ligga i sängen mest hela natten, Primo blir nog för varm. Snygg jacka du köpt, inte trodde jag dom hade sådana plagg på KappAhl, ja altså som är vattentäta och andas och allmärnt bra som hundägar jacka:) Så kul att ni börjat på kurs, jag älskar att gå på kurs och lära nya saker...men inte alltid min kropp tycker det är lika kul;) ha det gott och få inte en chock om du går in på min blogg ikväll, sista bilden är ruggig;)

Sussi sa...

Ombytta roller förnöjer ;-)

Jag önskar ibland att man kunde ha Doris i sängen men hon är ju så pass mycket större och tyngre så jag tror inte man hade sovit så gott då..

Ha en riktigt bra Påsk

Malin sa...

Har har det regnat och varit tjock dimma men nu lyser faktiskt solen, härligt :-)! Mysigt med dom små liven i sängen, vi införde sängförbud när Benajmin föddes, saknar det ibland dock inte SÅ mycket just nu med allt grus i deras päls... ;-)
Ha ne skön dag! Kram

Torsten sa...

Ombyte förnöjer! :)
Önskar er en riktigt GLAD PÅSK!!!

monica sa...

Mysiga bilder på Enso och Tyson..Ha en trevlig kväll :)

Patricia & Elwiz sa...

Nja, halvt kaos haha!
Satt båda vovvarna stilla så smet kaninen och tvärtom xD!

Stella oDoris m matte Lotta sa...

Hundar är allt lite märkliga... Stella har inte sovit i sin Biabädd på jättelänge, men nu när Doris har börjat visa intresse för den så ska Stella minsann ligga där...

Enzo är jättefin där han ligger i sängen!

Ha en Glad Påsk

Lotta sa...

Glad påsk på er!

Sussi sa...

Sv. Tack för dom snälla orden i kommentaren i min blogg. Hoppas nu bara dom också inser det. Den där felkörningen kan nog ha kostat på den..

Ha en mysig påskhelg