torsdag 25 mars 2010

Härligt väder

Vilket härligt väder det har varit idag. Vi har haft ca 15 grader varmt och solsken. Slutade tidigt idag så jag tog vovvarna och gick en härligt långpromenad ihop med Monica och Molle. Vi blev riktigt varma där vi gick mitt i solen. Det är lite svårt hur man ska klä sig just nu, lite för varmt med vinterjackan men vår jackorna jag har är för tunna. Skulle behöva någon mellanjacka. Får nog sticka och kolla rundor lite i helgen, passa på medan man har pengar kvar :-)

Tog lite bilder på vovvarna när vi väntade på Monica och Molle

















Igår när jag var ledig tittade solen fram på eftermiddagen och vi var ute och promenerade med Monica och Molle även igår. Då gick vi ner till vår fina stadsbondgård och tittade på alla fina djur som dom har där. Grisarna, fåren, hästarna och kossorna var ut.  Hönsen och tupparna sprang rundor på gården. Det var nog bara kaninerna som inte hade kommit ut än. Där var lite geggigt så hundarna var härligt smutsiga när dom kom hem.

Nu sitter jag och vovvarna och slappar i soffan. Om ca 1 timme är det dax för föräldrarmöte på Tims skola. Så nu ska jag bara försöka att inte somna :-)

Ha en bra kväll, kram

9 kommentarer:

Patricia & Elwiz sa...

Japp ^^, fast det är egentligen matte som är duktig och hjälper mig ;)!

Fina bilder!

Malin sa...

Hur härligt låter inte era promenader?? Varmt och soligt, hit kom inte värmen idag :-(...
Det är ju det som är grejen, det är ju inte ens dyrt, vi betalar typ 300:-/år, det är ju inte så blodigt....? Trevlig kväll, kram!

Carina sa...

Va skönt att snön är borta, här är det på god väg i alla fall.
Ja när man inte kan göra så mycke annat än att sitta vid datorn så har jag fixat till bloggen eller rättare sagt bloggarna som är samman kopplad med min blogg, jätte kul att fixa med.
En jobbakompis till mig hade samma sak med snurr i huvudet och förkylning gick över efter en vecka, så det är väll något virus som går. Det går ju sakta åt rätt håll i alla fall.
Ha det bra

Stella o Doris matte Lotta sa...

Ja jässes så gott det har varit i dag, här åkte vinterjackan av, har en mellanjacka och det var lagom!

Sista bilden på Enzo är för härlig, ser ut som han ler!

Torsten sa...

Ser jätteskönt ut i solen! 15 grader varmt?!! Låter helt otroligt!
Ha nu en skön helg!
kram från oss!

Sussi sa...

Vad härligt med vårvärme. 15 grader är väldigt varmt och skönt.

Fina vovvar :-)

Malin sa...

Hoppas ni får en skön helg, NU är du väl ändå ledig?? Kolla in denna här bloggen så får du se pluttarna jag ska träffa imorgon: www.emmawellin.blogg.se Tror du jag kommer avlida eller ;-)!!
Kram Malin

monica sa...

Tack för en trevlig promenad till bonngården. Tänk att Molle vågade gå så nära den stora grisen. Fina bilden på Tyson och Enso.

Michelle sa...

Gud va söt han e när han håller upp tassen sådär. Det brukar Tigger med göra :)