söndag 28 mars 2010

Söndag

Jaha så var denna helgen snart slut. Jag undrar ibland var tiden tar vägen, den bara försvinner :-) Har fått gjort en del i helgen. Igår stack jag och Tim ner i stan. Först käkade vi buffé på en kinaresturang, mums så gott det var. Sen gick vi in på Kappahl och kollade om de hade någon jacka till mig som jag kan ha när jag går ut med hundarna. Hittade en som var vattentätt och andades, perfekt när det är lite blåsigt och ändå lite varmt så slipper man bli så varm och den var tillräckligt stor så jag kunde ha en tjocktröja under. Sen hade jag 25% rabatt inte helt fel :-)
Enzo har blivit bättre i magen. Han fick kokt ris men även rå köttfärs, fick ett tips från Torsten som vi tackar för. Det har hjälpt för idag var det mycket bättre. Det tråkiga var att Tyson var lös i magen och bajsade inne i natt. De bytte... Så han har oxå fått lite köttfärs och ris, det var kanske det han var ute efter, mitt lilla matvrak :-)

Har tvättat idag, konstigt för det finns alltid tvätt i min tvättkorg :-) Passa på att dammsuga och tvätta golven idag igen, för det är varit rätt blött ute och då drar vovvarna in väldigt mycket grus. Så nu är här fint och jag sitter och myser i soffan med Tyson sidan om mig och Enzo på golvet.
Bella hittade en ny plats att ligga och sova på när jag tvättade golvet
Enzo tyckte det var bäst att hålla sig undan och tryckte ihop sig i Tyson lilla bädd som jag hade slängt in i mitt sovrum medan jag tvättade golvet i köket.
Här har vi varit ute på promenad och pojkarna sitter fint och väntar på att få komma in.
Ha en härlig söndagkväll, kram

6 kommentarer:

monica sa...

Tack för en trevlig promenad. Det är ju roligare att ha någon att prata med när vovvarna skall ut. Vilken underlig sovplats Bella har.Ha en trevlig kväll :-)

Malin sa...

Oj, vad du har fått mycket gjort, avundsjuk jag blir. Men jag har å andra sidan pussat på tre stycken sju-veckors vavvaflickor och DET var inte fel det heller ;-)! Behöver jag säga att jag är förälskad??
Men visst är det konstigt hur helgerna bara försvinner?
Kram Malin

Jenny och Qing sa...

Ja, pälsen åkte av och jag tror också att visa hundar kan känna sig nakna efteråt. Men det släpper de nog rätt fort. Qing gillar sin sommarfrilla för då har han ingen tjejing totte=)

Torsten sa...

Nystädat o fint! Bra att du hittade en ny jacka också, den blir nog lagom som mellanjacka!
Hoppas att dom inte råkat på nån magsjuka, vovvarna! Eller så är det köttfärsen som lockar...;)
Ha en bra måndag!

Sussi sa...

Det är så svårt att hitta bra kläder för promenader med våra vovvar. Vad kul att du hittade en snygg jacka som både är vattentät och andas. 25% rabatt skadar ju inte heller ;-)

Katter hittar dom mest konstiga ställen att sova på. Ibland undrar man om dom ens ligger något skönt :-)

Vilken underbar bild på Enzo och Tyson längst ner..

Ha en fin fin måndag

Anneli + vavvorna sa...

svar: jag tycker att selen har hjälpt Zäta. Hon drar inte alls när hon har den på sig. Och remmarna som sitter runt frambenen är väldigt mjuka, så hon har inte fått några obehag alls.

Ha en skön vecka!