tisdag 23 mars 2010

Snön smälter

Så trött jag var i morse när jag vakna, ska bli väldigt skönt att få sova ut i morgon när jag är ledig, om inte mina katter väcker mig som de brukar göra. Helgen har varit riktigt jobbig, fullt upp att göra hela tiden, mycket folk som var och handlade i och med att både pensioner och barnbidrag var utbetalda.

Men vad härligt att gå ut på promenad med hundarn och se att snön har smält väck. Det finns någon liten hög kvar annars är det barmark. Får verkligen hoppas att det inte kommer någon mer snö här som jag har förstått att det har gjort på andra ställen i Sverige.

När jag kom hem från jobb idag så lös solen och det var riktigt varmt.

 Här kommer lite bilder från kvällen promenad.
 
Idag är första dagen man kan gå in på skatteverkets hemsida och kolla in sin deklaration. För att kunna göra det måste man ha en e-legitimation. Hade ingen men tänkte jag kunde skaffa mig en, men vilka problem jag hade, fick inte det till att fungera. Men skam den som ger upp, efter mycket slit så fungerade det till slut och jag kunde logga in och kolla om jag fick några pengar tillbaka i år. Det kommer jag att få :-) bara jobbigt att behöva vänta ända till midsommar för att få pengarna.

Nu ska jag försöka läsa igenom era bloggar, var så trött igår och i helgen att jag inte orkat så nu har jag lite att göra :-) Ha en bra kväll, kram

2 kommentarer:

Patricia & Elwiz sa...

Det är samma här, sålänge Elwiz inte visar några problem med det så får han vara :)!

Malin sa...

Härligt med lite pengar tillbaka :-), jag måste oxå kolla! Visst är det underbart att snön smälter?? Nu har ju vi lite mera än ni har men det går framåt även här :-)! Det där med barnen är ett dilemmma, men det gick bättre igrå så vi får se... Hoppas dagen blir bar idag! Kram Malin