tisdag 9 mars 2010

Kylig kväll

Så skönt det var när man gick utanför dörrarna från jobbet vid 3, riktig vårvärme. Tänk på pigg och glad man blir av lite värme och sol :-) Efter vi fixat middag och suttit och myst med hundarna i soffan var det dax att gå ut en liten runda. Nu var vädret inte lika mysigt längre. Fast det bara är -2 grader så var det svinkallt ute, så det blev ingen långrunda direkt. Fast man såg tydligt att gräsmattan har kämpat på idag och blivit någon centimeter bredare.

Enzo står och lyssnar på kyrk-klockorna som helt plötsligt började ringa.

Tyson kan man inte missa i mörkret, jäkla bra med reflex. Måste bara fixa något till Enzo oxå, finns säkert något bra halsband med breda reflex eller något.
Nu är det dax för att sitta och slappa i soffan och mysa med vovvarna. Är ledig i morgon så de får sova i min säng i natt. Skönt med sängvärmare när det är kallt ute :-)

Ha en bra kväll, kram

6 kommentarer:

Carina sa...

Ja idag kändes det riktigt ba, att det lyssna på mig och hade full fokus på mig.
Jag hoppas vi kommer med och får gå agility med Krita och Nova hoppas jag på att det blir möteskurs med. Annars ska jag bara fortsätta som jag gör nu, det verkar ju fungera.
Ha det bra

Linda & Azi sa...

Ja, det är viktigt att man ska ha hunddagis som hem, inte förvaringsplats som du sa. Hundarna ska känna sig älskad och få all uppmärksamhet. Det är vad ägarna har betalat för, annars kan de vara ensamma hemma istället om de ska konkurrera hela tiden om uppmärksamhet på dagiset.

Usch, håller med dig - tog en runda med Azi nyss - urk så kallt det var! Idag på dagen var så skönt med skinande sol. Imorgon ska jag på kurs utomhus halvåtta till nio på kvällen , hoppas att det inte är lika kallt bara...

Torsten sa...

Hoppas ni sovit gott i en varm säng!
Så ser ni till att ni får en skön ledig dag och jag hoppas att solen lyser på er idag också :D

Malin sa...

Härliga dom är Enzo och Tayson! Visst är det bra med reflexer, dom, och vi, syns ju faktiskt inte i mörkret annars!
/Malin

Alisa sa...

Ja men de borde verkligen grusa eller salta, det är ju svinfarligt!

Carina sa...

Det var kul att höra att någon tycker om att läsa min blogg.
Jag har ju gått grudkurs och en fortsättningskurs, så jag hoppas det räcker för att vi ska få börja.
Ha det bra