lördag 13 mars 2010

Solen kom

I morse när jag var ute med hundarna var det grått och trist ute och jag ville bara ha lite sol. Var inne och lästa på lite andra bloggar och alla verkade ha haft sol igår, orättvist. Vi har inte sett solen på flera dagar. Men medan jag sitter här i köket och surfar lite på internet vad ser jag då, jo lilla solen tittar fram och graderna stiger sakta men säkert. Nu är det +4 medans det var 0 innan när jag var ute. Ska bara fixa lite här inne sen ska vi ut på en långpromenad med Monica och Molle i den härliga solen.

Lite gråa bilder från i morse. Snön är full av grus på de flesta ställena hos oss och ser inte så tilltalande ut längre :-(
Tyson står på en snöhög och håller koll på allt som händer runt omkring honom
I torsdags stack jag till Kappahl och titta lite på kläder. Det är inte så ofta jag köper nytt men nu hade de VIP-kväll med 30% på hela köpet och så hade jag fått lite pengar när jag fyllde år. Så jag tänkte att jag skulle passa på och se om jag kunde hitta något. Det blev 2 tunikor och en skjorta, men jag har inte bestämt om jag ska behålla alla. Ska prova i lugn och ro här hemma oxå och känna efter om de är rätt. Det händer ju att man köper och sen blir det bara hängade i klädkammaren. Plaggen är vanliga vardagskläder som ska vara sköna att använda till vår och sommar.

Först ut är en grå tunika, den vet jag att jag ska behålla för tyckte den var superskön när jag testa den i affären.
Sen en grön variant. Inte världens bästa bild, färgen är mossgrön och där är detaljer på armarna och små fickor framtill precis som på den grå.
Sist kommer skjortan som är lila/går i rutorna.
Nä nu är det dax att fixa lite härhemma.
Ha en underbar lördag, kram

4 kommentarer:

Patricia & Elwiz sa...

Jaa, chihuahuor, golden, schäfer och labrador är väl det dom flesta brukar känna igen haha :).

Snygga kläder :)!

Carina sa...

Ja solen skiner idag också, vi har haft jätte fint väder hela veckan, jätte skönt. Skönt att du också fick lite sol!
Ha det bra

Anneli sa...

svar: javisst är Lasse i Parken ett helt underbart ställe. Faktiskt både på sommaren och vintern.

Visst är det härligt när solen tittar fram. Våren är nog på väg, eller vad tror du?

linda-det handlar om helheten sa...

Hej där! tittar in o gillar det jag ser.
Undrar därför om vi ska följas åt via bloglovin? =D kanske..? =)