onsdag 9 juni 2010

Börjar dåligt slutar bra

Vilket skitväder det var hela förmiddagen och en bit in på eftermiddagen. Det öste ner som om himlen hade öppnat sig. Passade på att göra lite ärende. Köpte lite smått och gott bland annat ett par nya promenadskor och ett regnställ. Men regnstället är jag verkligen inte nöjd med, blev helt fuktig när jag hade på mig det och då regnade det inte utan det var för jag blev varm. Det andades inte alls. Var har ni köpt era regnställ och är ni nöjda med dom??

Nu när det hade slutat regna så tänkte jag att jag åker ut i skogen och lägger spår, kanske någon av de andre dyker upp oxå men det blev bara jag. Men det gjorde inget för det är mysigt att vara själv i skogen oxå, lugnt och rofyllt.

Lade först 2 spår, ett kort till Tyson fullt med korv och ett längre till Enzo med leksak i slutet. Enzos var ungefär 100 meter in i skogen. Sen tog vi en promenad i skogen.
Kom helt plötsligt ner till sjön, synd det inte var bättre väder då kunde vi tagit ett dopp :-)
Sen var det dax för Tyson att gå sitt spår.
Det gick mycket bättre denna gången. Han gick mer rakt och luktade verkligen i marken och visste vad det var han skulle göra.
Sen var det Enzos tur. Gick superbra, vet inte om det berode på att det var så fuktigt i marken. Hade mycket bättre fart i spåret än förra gången och gick mer rakt.
Sen fick de sitta i buren lite igen när jag lade ut deras andra spår.
När spåret var utlagt slängde jag ut kvällsmaten på marken så fick de leta upp den själv och så tog jag en fika.
Tysons andraspår gick oxå jättebra. Det var dock lite myror som hade attackerat korven så han fnös lite hihi
Enzos bilder blev lite mörka, min mobilkamera klarar inte riktigt av bilder på långt håll i mörkt väder. Lade hans andra spår där det var lite mer buskar och småträd och även en hel del vatten men det var inga problem för Enzo. Han hade bra fart i spåret och blev så glad när han hittade sin leksak i slutet.
Det blev en härlig kväll i skogen för både mig och vovvarna. Nu ligger Tyson i mitt knä och gör det lite svårt att skriva och Enzo ligger på golvet nedanför mig och de är så trötta :-) Hoppas er dag har varit bra. kram

7 kommentarer:

Carina sa...

Duktiga killar. Fukt binder doften och sprider den inte som när det är torrt ute. Jag har köpt mitt ställ på Ullared tror jag gav 300 i Ullared mått ett av de dyra=) men är superbra faktiskt mitt andra därifrån och var helnöjd med det gamla också där jag tyvärr lånade ut byxorna och aldrig såg igen.

Grabbarna boys sa...

Ja, vad ni är duktiga med att spåra.
Jag har ett regnställ från Didriksson som jag bara älskar.
Jag har även två andra jackor av samma märke.
Regnstället andas och är vattentätt.
Jag gav 499 kr på Intersport Outlet i Kristianstad för två månader sedan.
Mycket prisvärt.
Ha det så bra.

Elin sa...

Tack! =)

Vilka härliga skogsbilder, kul att Enzo börjar få upp farten i spåret. En kommande viltspårchampion där kanske ;-)

Malin sa...

Regnställ, vad är det ;-)?? Skämt å sido, det är ju något man verkligen borde köpa för som det är nu så blir jag dygnsur istället när det regnar...
Kul att den ändå slutade bra gårdagen, med spårning tom!
Hoppas hela torsdagen blir bra, här ser det inte lovande ut...
Kram

Torsten sa...

Vad ni är duktiga!!! Ute var och varannan dag/kväll och lägger spår...önskar att min matte var lika duktig o ihärdig :/
Ha en bra dag!
Kramar

Sussi sa...

Kul att det börjar gå bättre för Tyson i sökandet nu också. Det lönar sig med träning ibland..

Trist att ni har så dåligt väder. Hoppas det spricker upp och att ni också får njuta av lite solsken

kramisar

Patricia & Elwiz sa...

Haha det är hans "ta-den-då-blick" :D