fredag 11 juni 2010

Fredag

Skolavslutningen gick bra igår och ni ska veta att smörgåstårtan var supergod :-) Där blev en liten bit över och den har jag ätit till kvällsmat, mums.

Idag är jag barnledig då Tim och alla 9:or på hans skola har åkt till Liseberg för att riktigt fira att de slutat skolan. Väldigt synd att de inte fick bättre väder, men de bryr sig säkert inte alls utan har jätteroligt. Det blir inte lika roligt för mig och vovvarna för det är ett fruktansvärt väder utomhus och jag måste snart gå ut med dom. Tror nog att det har regnat hela dagen idag. Vet inte för vilken dag i ordningen det regnar men jag hoppas verkligen att solen kommer snart. Ännu mer tråkigt är att jag ska jobba hela helgen, mitt hemska långpass 8-20 båda dagarna. Så det blir nog inte så mycket bloggande varken lördag eller söndag. Jag får hoppas att jag i alla fall orkar sätta igång datorn för att läsa era bloggar :-) Men jag och vovvarna återkommer garanterat nästa vecka.

Lägger upp en härlig sommarbild från förra året, när Enzo var liten
Nu får jag väl ta på gummistövlarna och gå ut och plaska i vattnet lite. Hoppas att ni har bättre väder än vad vi har och har haft en härlig dag, kram

18 kommentarer:

Carina sa...

Precis lika tråkigt här vi har nyss tagit vår runda så nu blir det till att mysa soffan. Inga dåliga jobbpass fy säger jag bara. Kram

Patricia & Elwiz sa...

Aa 2 kg skillnad, men vi är ungefär jämnhöga men jag är längre än Gibbe ^^,!

Maria sa...

Gulliga vovvsingar :)

Hoppas din tuffa jobbarhelg flyter på..

Må så gott !

Michelle sa...

Oj vilken liten hårboll han va :) Var precis ute med Tigger i regnet. Usch.

monica sa...

Vi hade tur kom precis mellan 2 skurar....Ha en trevlig kväll... kram...

Elin sa...

Ja det där känner jag igen!
Folk som bara går fram och klappar eller blir sura om man säger nej.
Det har faktiskt hänt.
Plötsligt ska dem börja ställa motfrågar om varför dem inte får, vuxna människor.

Grabbarna boys sa...

Här har det också regnat o regnat.
Inte alls kul.
Hoppas din helg går bra.
Det låter tufft att jobba så långa pass två dagar på raken.
Men tiden går säkert lika fort som den brukar.
Ha det så bra.
Kram!!

Fjäderlös Tvåfoting sa...

Det blåser. det är inte bra. Det är inte kul. Det blir kallt.
Det blåser. Det är bra. Då drar det dåliga vädret förbi fortare.

Det finns inga dåliga kläder, bara dåligt väder.
:-)

Malin sa...

Visst är det botten med allt regn!? Idag är det uppehåll här men nästan full storm istället. Fördelen med det är ju att marken torkar upp snabbare, det är alltid nått ;-)
Jaså, är det dags för långpannehelg igen, trist, dom kommer jag ihåg som riktigt sega trots att jag ju var en annan bransch...
Hoppas du får njuta lite av helgen! Kram Malin

Torsten sa...

Nu är det sol hos oss och regn hos er....Kan det aldrig vara liksom samma sol överallt??!
Hoppas att du inte behöver jobba ihjäl dej i helgen...det var långa pass du hade!
Trevlig helg iallafall :)
Kramar från oss!

Sussi sa...

Vilken rolig sak att åka till Lisseberg tillsammans för att fira. Synd dock på vädret..
Här är det inte bättre heller. Idag regnar det visserligen inte men det blåser något så in i norden..
Vet inte vad som är värst att vara ute i ;)

Hoppas vädret skiftar och blir till det bättre igen. Nu har det gått bort 2 renoveringsdagar för oss :(

Kramisar

Quila o Ronja sa...

Hej Carina
Hoppas du haft en bra dag på jobbet, även om den varit hemskt lång.
Vad söt han var, Enzo, och är fortfarande förstås, hihi

Ha de
Kram
Susanne

Becca & Olga sa...

Vår smörgåstårta var också super :D

Jeanette sa...

Rick fullkomligt ÄLSKAR regn =) Sen när man kommer in efteråt ska man torkas sen rusa runt lägenheten som en total idiot! Katterna flyr fort, ligger uppe på bokhyllan =P Efter Rick krockade med ena en gång så vet dom vad som gäller =)

Sv: jo, damm hittar man överallt hela tiden känns det som...

Sussi sa...

Regn är perfekt jobbarväder..

Ja att jag är förvirrad är nog det minsta man kan säga hihi
Men oftast fungerar tankarna ändå. Ibland smiter det emellan lite tokigheter bara ;)

Ha en härlig söndag
Kramisar

Stella o Doris sa...

Usch ja vilket väder det har varit, doften av blöt hund har legat tät här i huset... I dag har det äntligen varit liiite bättre, bara att hoppas att sommaren kommer för att stanna snart!!

Sussi sa...

Jag har ett nybörjarprogram jag kör efter som jag fått. Men hela alltihopet går att köpa på tv-shop eller det går ju faktiskt att koppla in datorn till tv:n och köra från youtube. Det är ju det billigaste alternativet ;)

Kramisar

Tessan sa...

Bra väder? Näää vad är det för ngt?? Tråkigt att det ska regna och vara kallt och mulet hela tiden. Man har gått så länge nu efter denna kalla vinter och längtat efter värme...men nähe solen lyser med sin från varo...
Hoppas nu du inte är alltför slut efter helgens tunga jobbpass utan orkar göra ngt skojsigt med voffsen!
Kramis