torsdag 24 juni 2010

Bus i havet

Skulle ha jobbat till klockan 18 idag men jag fick gå redan vid 15. Vi var mycket folk och hade fyllt på allt som skulle ut. Jag skulle in till OnOff för att köpa en mobil till Tim som var slut när vi var där i tisdagt. Hade otur för de hade inte fått in några fast de hade sagt den skulle komma. Men på måndag skulle de få in 2 stycken så jag betalde för en, så nu har Tim en ny mobil fast han får vänta till efter helgen, stackarn :-)

Körde inom djuraffären och köpte lite godis till hundarna. Det blev även en ny vattenleksak och ett spårsele till Tyson. Han får ju oxå ha ett nu när han är så duktig. Köpte den minsta storleken  och hoppades att den skulle passa och det gjorde den, det satt perfekt.
Efter det körde jag inom Citygross som ligger vid djuraffären. När jag hade betalt mina varor såg jag en gammal kompis som jag arbetade ihop med på Maxi och som jag inte har pratat med på jättelänge. Hon skulle precis sluta sitt pass och vi satte oss på cafet och tog en fika och snackade lite. Jättetrevlig var det.

Vädret har varit helt underbart idag, riktig sommar. Så därför blev jag sugen på att köra ner till stranden och låte vovvarna bada och busa lite. Kolla om Monica kände för att följa med. Hon var precis på väg ut med Molle men följde gärna med ner till stranden. Även Tim blev sugen på att bada så han hängde oxå på. Vi har ett hundbad på västra stranden så det är helt ok för hundarna att bada där.

Enzo gick glatt med Tim ut i vattnet.
och Tyson skuttade efter
Enzo far rundor i vattnet
Man ser spåren i vattnet där Enzo är, framför Monica
Tyson får lite simmträning
Här har vi den nya leksaken. Den var verkligen populär, lätt att kasta och lätt för Enzo att bära på.
 
Lyckades fånga Tysons jättetunga på bild :-)
Nu sitter vi och slappar framför tv och imorgon är det jobbedag igen men den är tack och lov lite kortare än vanligt och sen är vi ju lediga i helgen.

Hoppas ni har haft lika härligt väder hos er som vi har haft, kram

9 kommentarer:

Becca & Olga sa...

Ja det var inte så kul.
Så härligt att åka till havet med hundarna, och ni bor väl inte så långt ifrån, hade för mig att ni bodde ngn stans i halmstad? Då blir det väl livat med turister nu i midsommar?

Malin sa...

Hjälp vilken mysig utflykt! Ville bara titta in och önska er en härlig midsommar! Hoppas ni får en underbar dag!
Kram Malin

Grabbarna boys sa...

Härliga bilder som vanligt.
Vi vill också önska er en underbar midsommar.
Ha det så bra.
VovKramar från grabbarna boys o Patricia!!

Carina sa...

Tänk hundbadet har jag hört om förr en valpköpare bodde i närheten och brukade vara där. Vill också bo vid havet. En skön midsommar helg på er KRam

Jeanette sa...

Va underbart =)
Jag ska ner till hundbadet med Rick nu i helgen. Tassen är ju helt läkt så äntligen ska han få bada som han älskar så!

Sv: Han blir 4 i augusti o det är rätt många som blir så där trotsiga när dom ska bli/har blivit 4... skönt det inte varar jättelänge =)

Anneli+vavvorna sa...

Vilka härlig stund på stranden ni verkar ha haft igår.

Ja, mina vavvor gillar att kela mycket, men det är nog mest Zäta och Romeo som mest gillar att ligga riktigt nära.

Ha en härlig midsommar!

Jeanette sa...

Sv: jo katter är bara för roliga! =D Det är extra härligt att det var hon och inte den andra katten, det är nämligen första gången som hon gör nåt ånt här =)

Ja du, jag drar verkligen till mig idioter... Finns det en bland 100 000 ska du se att jag hamnar hos den....

Quila o Ronja sa...

Vad härligt det ser ut!
Och Tyson kom också i och simmade, vad skönt :-)))

Hoppas din dag varit bra
Kram
Susanne

Carina sa...

Va härligt att ni har ett hundbad, det finns inte här någonstans. Man får ta sig till de små ställena som det inte är kommunalbadplats på. Har ännu inte hittat något bra favorit ställe.
Glad midsommar i efterskott.