söndag 6 juni 2010

Skogspromenad

Då solen var framme idag oxå så bestämde jag att vi skulle ta en promenad i skogen. Lite roligare än bara gå här hemma. Körde upp till stället där vi tidigare lade spår för att kolla in sjön som vi såg då. Det börja inte så bra för jag hade jätteproblem att köra upp för en backe där de lagt massa lösa stenar, fick sladdvarning på bilen. Sen skulle jag köra ner för en annan väg för att komma närmare där vi skulle gå och skrapar i bilens undersida i en jättesten som jag inte såg. Det verkade dock inte hända något med bilen som tur var. Det gäller att vara vaken när man är ute och kör på okända vägar :-)

Sen var det ut i skogen som gällde. Enzo fick springa lös och Tyson fick gå i koppel.
Kommer glatt på inkallning :-)
Här ser man vattnet men det var inget roligt att gå där för det var en bred grusväg. Roligare för hundarna och mig att gå inne i skogen, så vi vände och gick tillbaka en liten bit och sen en bit in i skogen.
Sen släppte jag loss Tyson oxå och han lekte kossa även denna gången.
Lite följa john. Man ser knappt Tyson men han springer efter Enzo.
Fortfarande lika skoj att komma på inkallning, denna gången var även Tyson hack i häl på Enzo.
Hittade en bra sten där jag kunde sitta och fika. Tyson tyckte oxå den var jättebra att sitta på.
Min fikasten
Sen slängde jag ut en massa gotte bland löven som vovvarna fick leta upp, de ska ju oxå ha lite fika.
Efter det busade vovvarna lite till
Enzo hittade en god pinne
Tyson tyckte det var mysigt att rulla sig och trycka ner hela huvudet i löven.
Sen var det dax att gå tillbaka til bilen
När vi kom fram till huset träffade vi på den här snygga tjejen. Grannen har skaffat en liten hund om är 8 månader och är en blandning mellan Chihuahua och Papillon. Tyson tyckte att hon var jätteläcker och jag tror att hon tyckte han var rätt snygg oxå. Enzo var lite läskig för henne då han är mer framfusig och burdus än tyson men det kommer säkert gå bra när de har setts några gånger.
Det blev en del bilder idag. Hoppas ni har haft en härlig söndag och får en lika bra fortsättning på dagen, kram

10 kommentarer:

Carina sa...

Jag är sån mes vågar inte gå i skogen när det är fint väder är så ormrädd. Men ser så mysigt ut på er runda.

monica sa...

Ni har ju verkligen haft en skön em. Hoppas jag kan följa med en annan gång.Kram

Jeanette sa...

Åh vad roligt vovvarna har haft =) Att gå i skog med hund är underbart avslappnande!!
Och man får alltid så många fina bilder =)

Grabbarna boys sa...

Vilken härlig mysrunda ni har haft i skogen idag.
Själva har vi varit o badat vid havet.
Ha det så bra.
Kram!!

Anneli+vavvorna sa...

Skogspromenader är aldrig fel. Vi har också varit i skogen idag. Det har ju varit helt underbart väder.

Patricia & Elwiz sa...

Haha jaa det var spännande med en så stor kamera :D!

Malin sa...

Haha, ja Tayson är verkligen bra kamoflerad(stavas det så....) när ni går i skogen! Vilken underbar promenad ni verkar ha haft!
Hoppas måndagen blir bra, här lyser solen med sin frånvaro.
Kram Malin

Torsten sa...

Vilken härlig helg ni har haft!!
Mysigt med fika i skogen :)

Fiffigt med buren i bilen också, det är bra när man får fina ideér!
Matte hälsar o tackar för gratulationerna :)

Ha en bra måndag!
Kramar

Sussi sa...

Tur att det inte blev något på bilen. Det är inte lätt att koncentrera sig på allt samtidigt, allra helst om man är på okända vägar. Men så kul det såg ut som om ni hade. Det är praktiskt att ha två hundar eftersom dom tröttar ut varandra också :)

Haha vad söt Tyson var när han satt på stenen. Han såg så stolt ut ;)

Kramisar

Carina sa...

Ser ut att varit en härlig tur i skogen, det är så skönt att gå i skogen! Jag älskar verkligen det, så tyst och lungt!
Ha det bra.