onsdag 30 juni 2010

Spår i blåsten

Jag tog vovvarna och körde upp till Skedalaskog för att lägga lite spår. Många av ställena där jag brukar vara var redan upptagna, mer än jag som tyckte det var bra väder att lägga spår. Jag körde till ett ställe där vi har varit och tränat sök. Jag lade ett långt spår till Enzo med en leksak på mitten och en i slutet. Till Tyson blev det ett kortare med en snusdosa med korv i slutet. Spåren fick ligga ca 40 minuter och under tiden de låg till sig tog vi en promenad i skogen.
En liten film på bus och spring i skogen


Tyson fick gå sitt spår först. Han fick inviga sitt nya spårsele.  
Men det gick inte alls bra idag. Vet inte om det berodde på att han hörde Enzo gnälla lite från bilen. Men hjälpte han så han kom till snusdosan så att det skulle bli positivt.

Enzo däremot klarade sitt spår galant idag. Han hade en jäkla fart direkt och helt plötsligt så stannar han, tänkte först varför stannar han nu men han hade ju kommit fram till den första leksaken. Fortsatte spåret i samma fart och hittade snabbt sista leksaken oxå. Sen blev det bus hela vägen till bilen. Sen körde vi iväg till sjön. Tog en liten promenad och tog sen en liten fika nere vid vattnet. Det var lite kallt och blåsigt idag så jag slängde inte i någon leksak i vattnet idag utan de fick busa på land.
Medan jag fikade fick killarna leta upp sin fika på marken.
Nu på kvällen har vi tagit en långpromenad ihop med Monica och Molle. Solen tittade fram lite på oss och då blev det varmt direkt. Men där är stora mörka moln på himlen så risken är stor att det inte blir bättre väder imorgon. Nu ska jag slappa framför tv lite innan det är dax att gå och lägga mig. Hoppas ni har haft en skön dag, kram

8 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Som vanligt har ni haft en härlig spår/bus/lekstund i skogen.
Ha en lika härlig dag imorgon!
Vov!!

Elin sa...

aa,det är ganska så fräscha hinder faktiskt =)

Lotta sa...

Visst är det härligt när de kan få vara lösa... de ser så lyckliga ut... spring och bus i hela kroppen.

Vid stugan På Gubbens jaktmarker kan vi släppa våra två stora , då de inte springer iväg utan pejl eller jakthalsband på,då de vet att det är Jakt/jobb på gång.Dock ej taxen...envisaste damen i världen...

Toppen är ju nu när de kan vara ute på tomten oxå... Staketet var värt varenda krona och svettens slit!

Ha det gott!

Stella o Doris matte Lotta sa...

Härligt med spår, jag hoppas att det bir någon mer sån här lagomdag vad det gäller vädret för då ska vi oxå ut och spåra!

Vad skönt att det snart är semester för er, här njuter vi ju redan :-)

Torsten sa...

Vad roligt ni har det och det verkar stört mysigt där i skogen! Här är det förb..... mycket mygg, så i skogen vill man knappt vara!Skönt med semester snart, här jobbar vi i två veckor till, känns lite drygt!
Ha en bra dag!

Sussi sa...

Vad duktig Enzo börjar bli på att spåra. Tyson kommer nog han med. Det kanske bara tar lite längre tid för honom att greppa allt..

Om man säger så här..
Det behövs inte slängas i någon leksak för att Doris ska hoppa i vattnet..
På hunddagis var dom ute på skogspromenad då dom gick i närheten av vatten. Doris höll på att dra med tjejen ner i vattnet hihi
Hon ville så gärna bada tydligen ;)

Kramisar

ansepanse sa...

vet du - om jag vore vovve, ville jag gärna att du vore min matte, dina vovvar mår gott
ha en fin dag - kramar

Malin sa...

Ytterligare en härlig dag i skogen och på "er" underbara badplats!
Går nog bättre för Tayson nästa gång, fin sele han hade fått!
Kram Malin