söndag 27 juni 2010

Spring i skogen

Vi träffade på lille gulliga Agnes direkt på morgonen, hon och Tyson busade lite sen gick vi vår morgonrunda. Efter jag hade ätit min frukost kände jag för en promenad i skogen. Så jag sms grannen Monica och hon var pigg på att följa med. Vi packade ner våra saker sen stack vi, var väl ute i skogen runt klockan 12.

Vi började rundan med att busa och bada vid den härliga bad/grillplatsen. Där var fler hundar men det gick bra i alla fall. Enzo var snabbt nere vid vattnet och var redo att leka.
Tyson och Molle är ju inte lika lätta att roa men vi slängde i lite korv i vattnet så fick de leta upp det där och på det sättet blev det lite bad för dom oxå. Tyson stoppade ner hela nosen till slut. Molle var lite smartare han tog med tassen och drog liksom in korvbiten till stranden :-) Tyson bubblade till och med lite bubblor med nosen.

Molle och Tyson på korvjakt
 
Ner med hela nosen
Blöt och fin, lille Tyson
Sen gick vi vidare och denna gången hade vi bestämt att ta en slinga som gick in i skogen. När vi lämnade slingan som gick runt sjön så släppte vi alla 3 hundarna och de fick springa och busa och det kan jag lova att de tyckte var roligt.

Först var det en smal stig innan vi kom in riktigt i skogen.
Lite mer plats att röra sig på.
Vi gick en bra bit men sen var det rena sjön som vi skulle pasera och där var ingen bro att gå på. Och det var lika blött runt om för vi tänkte att vi kanske kunde gå igenom längre bort. Så vi fick vända och gå tillbaka samma väg :-(  Men det blev ändå en trevlig promenad. När vi var vid sjön igen så gick Enzo i sjön helt frivilligt vid ett ställe, han tyckte nog att stocken såg intressant ut.
Innan vi körde hem tog vi en fika vid parkeringen med denna underbara utsikt.
Nu är hundarna helt utslagna. Har gått ut och satt mig på loftgången och tog ut storkudden så Tyson kunde sova lite mysigt.
Hoppas ni har haft en härlig söndag, kram

12 kommentarer:

monica sa...

Det blev en trevlig promenad även om vi fick vända och gå tillbaks samma väg.Molle är helt slut, Tyson ser ju ut att sova gott på kudden..Måste erkänna att jag var nog lite trött när jag kom hem.Tråkigt att du inte kunde dammsuga hi,hi,hi...Ha en trevlig kväll :-)

Anneli+vavvorna sa...

Ja, vi har också haft en skön dag i solen. Men en skogspromenad skulle inte sitta fel. Ska ta tag i det under min semester.

Härliga bilder du har tagit.

ansepanse sa...

vad härligt det ser ut, jag badade idag
kramar

Becca & Olga sa...

Härligt härligt! Vilka bilder, den traktorvägen så supermysig ut!
Och så söt lilla trötta Tyson är <3

Jeanette och lille Rick sa...

Vad sött det ser ut när lillen stoppar nosen i vattnet =) Och så avsluta med sov på kudde, perfekt avslut =D

Sv: jag älskar hundbadet!! i höganäs (som jag bodde i innan) finns där inget. Ren lyx att ha =)

Grabbarna boys sa...

Vilken underbar dag ni haft.
Bilderna är jättefina.
Ha det så bra!!

Sussi sa...

Det var en rolig promenad ni var på. Hundarna trivs allra bäst att gå i skogen där det är lite skuggigt..
Enzo har blivit en riktig baddare på att bada. Tänk att han slänger sig ut i vattnet frivilligt nu. Kul att Tyson doppade tassarna och nosen. Tufft av honom med nosen. En korv måste vara väääääldigt god ;)
Kan tänka mig att vovvarna är trötta efter den dagen..

Kramisar

Malin sa...

Vilket härligt område det där verkar vara och sjön, hjälp så vacker, där skulle jag ha svårt att låta bli att bada själv, vattnet ser ju kristallklart ut! Söt han är Tyson, på den stora kudden!
Kram Malin

Carina sa...

Haha han gör precis som Nova fast hon plockar upp stenar från botten!

Quila o Ronja sa...

Vilken härlig dag!
Här är det nästan för varmt att gå på dagtid. Vi får vänta till sena kvällen. Jaa, om man inte åker till en sjö förstås.

Ha de
Susanne

Carina sa...

Vilken dag så härligt ni haft och vad fina badbilder. Nu blev Caspian avundsjuk han får nöja sig med lilla barnpoolen här hemma=)

Cissi sa...

vilka härliga bilder! :)