tisdag 22 juni 2010

Bus med kompisar

Har inte varit så förtjust i Facebook innan men nu har jag börjat förstå tjusningen med den :-) Håller kontakt med vänner och familj. Fått kontakt med släktingar som man inte har sett sen man var liten och även hittat ungdomskompisar, hålla kontakt med hundfolk och bestäma när man ska ut och lägga spår. Och sen kan man sitta och prata med grannen :-) Monica hon frågade mig på chatten om jag kände för en kvällspromenad, ja man kan använda FB till mycket....

Sagt och gjort vi tog våra hundar och började promenera. Vi kom inte långt innan vi såg den största skalbaggen jag någonsin har sett... Försökte ta bild så ni kan se hur stor den är
Vi gick vidare till fotbollsplanen för vi tänkte att de skulle få busa av sig lite. Men det blev inte så mycket bus utan de gick mest rundro och luktade i gräset.
Tyson spanar in något.
Vi gick en liten runda och när vi kom till husen så träffade vi på en annan granne med sin lilla Agnes, Tysons tjej :-) Hundarna fick hälsa och Tyson och Agnes busade lite. Han tycker det är mycket roligare att busa med henne än att busa med Molle och Enzo. Stod kvar en bra stund och pratade. Kul med grannar som har samma intressen som en själv.

Hoppas ni har haft en härlig dag, kram

7 kommentarer:

ansepanse sa...

jo det var en ganska stor skalbagge
SV: Nemo blev 2 år i januari och Sluggo blir 1 år 24 juni
kramar

Grabbarna boys sa...

Ja, det är härligt med grannar som har samma intresse.
Själva har vi goa grannar med sina båda goldentjejer som brukar vara hos oss när de är iväg.
Ha det så bra!!

Stella o Doris matte Lotta sa...

Ja Facebook är bra till mycket :-)

Jäklars vilen äckligt stor bagge, jag hatar kryp, tur att jag inte var med, hade nog hoppat ur brallorna då.

Becca & Olga sa...

Har häller inte förstått tjusningen med facebook. fast jag har ju ingen häller;)
Vilken stor skalbagge, SE UPP TYSON! hihi

Malin sa...

Ja, kanske är det så att Facebook är bra, men jag kan ändå inte låta bli att vara motståndare, om inte annat bara för att ;-)
Mysigt med en promenadgranne :-)
Kram Malin

Torsten sa...

Äsch, nu ligger matte på golvet igen....hon gillar INTE spindlar och INTE skalbaggar....Jag måste gå o hjälpa henne...
Hejdå, ha en bra dag :)

Sussi sa...

Jag var inte heller mycket för facebook innan. Men för ca 5 månader sen gick jag med. Jag tyckte det kunde vara bra nu när man är utan jobb och allt. Man kan hålla kontakten lättare med gamla jobbarkompisar och nära vänner :)
Kul är det..

Perfekt med grannar som har samma intressen. Kul att ha sällskap :)

Kramisar