lördag 26 juni 2010

Härligt väder

Idag gick jag upp lite efter klockan 7, för idag skulle jag och Enzo träna sök. Så det blev ingen sovmorgon för oss. Men vi hade det lugnt igår kväll och jag gick och lade mig runt halv 12 så jag var rätt pigg. Fast det var en jobbig jobbedag igår med massor av folk. Vädret var inte det roligast i morse, rätt molnigt men ändå varmt. Men under dagen blev bara vädret bättre och bättre och nu när klockan är 4 är det strålande solsken och härlig sommarvärme ute.

Vi var en tapper skara på 4 stycken som ville köra sök idag. Men det gick jättebra fast vi var så få. Först vallade vi av området där vi skulle köra och sen lottade vi turordningen och jag blev först ut idag. Idag tränade vi på att Enzo skulle springa ut till figuranten och sen tillbaka ut till mig i en båge. Han var jätteduktig. Han valde till och med att inte leka med någon av figuranteran utan kom direkt tillbaka till mig. Hade med någon ny leksak och han tyckte nog inte den var tillräckligt rolig. Det är så himla roligt att köra sök och ser verkligen fram emot varje lördag fast jag måste gå upp tidigt :-)  Efter alla hade kört sina sök så tog vi en fika i solen. Idag hade jag även Tyson med mig, fast han var inte med och tränade sök. Jag hade planerat att jag skulle ta en promenad när vi var klara och då ville jag ha Tyson med mig oxå.

När vi var klara med fikandet körde jag iväg till en av badplatserna där det inte var så mycket folk. Tog fram Enzos nya badleksak och kastade i den i vattnet. Först tvekade han lite att hoppa i för att där var en kant ner till vattnet men han kollade lite försiktigt om det gick att gå i och sen hoppade han till leksaken.

Enzo med sin fina leksak
Iväg efter leksaken
Simmar på bra
Tyson sprang rundor och tyckte det var jättekul men ville inte gå ner i vattnet, men han var på väg några gånger. Bättre på det andra stället för där är det lättare för både Enzo och Tyson att gå i vattnet.
När Enzo hade fått leka av sig lite så lade jag in leksaken och så tänkte jag gå en liten bit runt sjön så hans päls torkade innan vi körde hem. Efter en liten bit träffade vi på 2 hundar, den ena var med på prova-på-lägret, i samma grupp som oss. Jättekul att träffa på dom igen. Så jag stannade och snacka lite och hundarna fick hälsa. Tyson är inte alls intresserade av att hälsa på någon hund längre, blir bara sur och retlig, undrar varför... men Enzo hälsar och busar mer än gärna med alla hundar som kommer. När de skulle gå så tog jag följe med den andre hundens husse. Han skulle oxå gå runt sjön och det är aldrig fel med sällskap. Jag hade inte tänkt att gå hela rundan men det gick så snabbt så det kändes onödigt att vända :-) Under rundan träffade vi på mycket folk och hundar för vädret var riktigt bra. Tyson gick fint vid sidan av mig och Enzo fick springa löst, han lyder riktigt bra ( nästan hela tiden :-) ) Men när vi hade gått nästan hela rundan såg jag ett par komma gående med en hund och Enzo sprang fram till hunden, sa till dom att mota bort honom. När jag kom närmare tyckte jag att jag kände igen hunden och att den var väldigt lik Enzo. Tänte att det måste vara en Mittelspitz... och mycket riktigt det var Enzos bror!!! De har samma mamma men inte samma pappa. Visste att Alfonso som han heter bodde i Halmstad men vi har aldrig träffats. Det var riktigt skoj att träffas men oj så olika de var, både till utseendet och sättet. Vilken härlig päls Alfonso hade, mycket mer än Enzo men han var mer reserverad, det kan man ju inte påstå att Enzo är.

Försökte ta lite bilder på dom tillsammans med det var inte det lättaste. Enzo är hunden till vänster

Enzo ville gärna busa men det var inte alls Alfonso intresserad av
Kolla in så mycket päls
Kom igen kompis så busar vi lite :-)
Nu är vi härligt trötta hela gänget. Jag hoppas ni hade en trevlig midsommarafton och att ni hade lika fint väder som vi hade det här, kram

6 kommentarer:

Malin sa...

Vad är oddsen för det, att stöta på Enzos brorsa?? Vad kul, synd att han inte var på lekhumör.
Låter som om ni har haft en härlig dag, skönt att vara ledig kan jag tänka??
Kram Malin

monica sa...

De är ju inte lika....Ensos bror verkar väldigt blyg...Då har ni haft en ljuvlig dag iskogen och härligt trötta nu :-) Kram

Hunden Liza sa...

Men Tyson då, är du en badkruka? :-)
Ni ser i alla fall ut att ha haft det riktigt härligt.

Sussi sa...

Oj, du var uppe tidigt på midsommardagsmorgonen du. Fast du jobbade väl så det kanske inte var så svårt när du inte har alkohol i kroppen hihi

Vad mycket skojigt folk och hundar du springer på överallt. Måste vara skönt att få så mycket sällskap på promenaderna ;)
Kul att ni träffat på Enzos bror med nu..

Enzo börjar bli tuffare och tuffare i vattnet låter det som. Det dröjer nog inte länge innan Tyson doppar sig också. Han verkar ju tycka det ser kul ut eftersom han hänger vid vattnet.

Kramisar

Grabbarna boys sa...

Vad roligt at möta brorsan som ni aldrig har träffat innan.
Det måste verkligen ha varit ödet.
Faktiskt så träffade vi Athos syster på en parkering i ett litet samhälle som heter Svängsta av en slump en gång.
Han syster bor på en ö, Aspö i Karlskrona skärgård.
Jag var i Svängsta o lämnade Felix som skulle spela handboll o ägarna till systern var också där för deras dotter hade spelat handbollsmatch.
De satt o väntade på henne på parkeringen när vi gick förbi.
Så klart börjar man att prata då man har samma raser, och det visade sig vara Athos helsyster Arielle.
Så ibland är världen liten.
Ha det så bra.
Kram!!

Carina sa...

Ja det verkar va en härlig dag ni fick, med sök, bad och promenad.
Hoppas du får en bra dag idag med!