torsdag 3 juni 2010

Härlig spårdag

Vilken härlig kväll det blev i skogen. Vädret var perfekt, soligt och lagom varmt. Vi blev hela 5 stycken som dök upp, vilket var jätteroligt. Det var första gången vi annordnade en spårträff ihop helt själv. Det var 3 stycken från allmänlydnadskursen inklusive mig, en hade varit med på prova på helgen och en hade gått valpkurs ihop med en av de andra. Roligt med lite nytt folk oxå.

Jag hade Tyson med idag, tyckte inte han skulle sitta hemma själv. Lade ut ett väldigt kort spår fullt med korv till honom, om han inte spårar korv vet jag inte vad han ska spåra haha han älskar ju mat. Glömde ta foton på honom när han var ute i spåret för det gick ju så snabbt :-) men det gick bra, så jag kommer att testa fler gånger, lite längre och lite mindre korv.

Sen var det Enzos tur och så här glad ser han ut då :-)
Det gick bättre denna gången än sist jag var själv i skogen, fast han tappar lätt konsentrationen när han hör ljud. Så det får vi arbeta på.
Marken var rätt torr så andra spåret lade jag på ett annat ställe och där var fuktigt, trampa ner och höll på att fastna med skon för att det var så blött :-)
Det blev lite fika oxå. Glömde ta foto på alla deltagare men fångade Marianne och Kenzo på bild när de delar på ett päron.
Tyson sitter fint på en stubbe
 
och så här härligt har han det i bilen.
Vi har lika härligt väder här idag. Nu ska vi shoppa nya skor till Tim nu, pengarna de bara rinner iväg :-)
Ha det så bra, kram

5 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Vilka härliga bilder. Kul när man är ett gäng som tränar. Tur att du gnällde över vädret, för nu är det kanonfint ;-)))

Ha de
Susanne

Elin sa...

Tack, jag hoppas det..jag blir ju nästan stressad av att se deras oro.

Måste säga att Enzo ser väldigt glad ut på den där bilden =) hihi!

Sussi sa...

Kan tänka mig att både Enzo och Tyson hade en kanondag. Tyson lite mer kanske. Tänk så enkelt för att få så mycket korv ;)

Kramisar

Malin sa...

Vilken toppenkväll ni verkade ha alla tre! Härligt att lilla Tyson oxå fick följa med :-)
Visst är det så, att pengarna bara rinner iväg? Förstår inte vart men slut tar dom ,varje månad ;-)
Ha en härlig fredag, håll tummarna imorgon att utställningen går bra!
Kram Malin

Carina sa...

Ser ut och varit en härlig kväll!
Bild på bilen har jag lagt ut http://carinaduvefjord.blogg.se/2010/may/kopt-bil.html och bild på buren har jag lagt upp idag :)
Ha en bra dag!