onsdag 16 juni 2010

Shopping

Vädret började bra här på morgonen igår, när jag stack till jobb vid 6 så var det strålande solsken och klarblå himmel. Men efter någon timme kom regnet och åskan. Det är väl konstigt att det måste regna varje dag. När jag slutade vid 3 så hade solen kommit tillbaka igen, den ville nog följa med mig till Ge-kås :-) Jag är glad att det inte regna för jag körde en väg jag aldrig har kört, ut på landet och in i skogar. Sökte på Eniro efter den närmanste vägen från jobb och fick denna. Det gick bra till att börja med men sen så stämmde kartan inte, stod att jag skulle svänga vänster men där kom aldrig någon väg till vänster haha jag och ut och köra, det är livsfarligt. Jag körde till sidan och tog fram min mobil som jag tack och lov har gps i och vips så fick jag fram vägen. Jag skulle inte svänga jag skulle rakt fram säkert i 1 mil till sen skulle jag svänga, så längdangivelserna stämmde nog inte så bra på kartan. Men fram kom jag. Det var första gången jag var och handla på Ge-kås på eftermiddagen och första gången jag var där själv. Fick parkering ända ner vid kundvagnarna, har aldrig hänt och där var lite folk inne i butiken så jag behövde inte trängas med någon, vad skönt det var. Gick där ända till de stängde och tog det bara lugnt och titta på det jag kände för och inte det andra vill :-)

Det blev lite shopping :-) hittade till slut ett regnställ som jag tror kan vara bra. Kostade bara 299:-och materialet ska andas, vilket jag tycker är viktigt. De hade så mycket att välja på. Men storlekarna gör mig vansinnig. Är man som jag lite större så är det ett helvete, inte kommer jag i de stora tjejstorlekarna fast jag borde utan det blir över till herravdelningen. Och de hade inte så man kunde ta jacka för sig och byxa för sig utan bara hela ställ, så blev antingen jackan lite liten och byxorna stora :-( men tillslut bestämde jag mig för ett ställ så nu ska ni se att det blir sol resten av sommaren när jag skaffat regnställ ;-)

Det blev lite annat smått och gott. Köpte kattmat, hundtug. leksak och förbrukningsartiklar. Det blev även lite grejor till köket, 6 nya skålar och behållare till socker och kaffe.

Och så klart en massa godis till Tim haha det får man ju inte glömma. Idag är jag riktigt trött, först efter jobbehelgen och nu detta. Men idag kan jag ta det lugnt för jag är ju ledig.

Vilket härligt väder jag vaknade upp till idag. Strålande sol och blå himmel och härligt varmt. Tog en härlig morgonpromenad med hundarna och bara njöt.

I eftermiddag sticker jag och hundarna ut i skogen och lägger lite spår. Får se om jag får något sällskap denna gång. Fast det är lika skönt att vara där helt själv, men inte lika trevligt :-)

Nu ska jag ta och läsa lite bloggar och sen blir det ut i det fina vädret igen. Hoppas ni oxå här en härlig sommardag, kram

8 kommentarer:

Malin sa...

Jag har aldrig varit där men skulle faktiskt vilja åka dit och shoppa loss, krukset är väl att då ska man ju ha med sig en rejäl slant så det blir värt resan för oss som har det lite längre...
Visst är det tråkigt med storlekar för oss som inte är smala, hopplöst. Går omkring just nu i makens trekvartbyxor, dom sitter perfekt...
Här är oxå toppenväder idag, vi har precis varit ute i skogen men fy f**n vad mygg det är!!
Hittade ett bed and breakfast neråt Falkenberg till salu i går, det vore nått, är väl inte jättelångt ifrån dig??
Kram Malin

Carina sa...

Ge-kås igen!!! Fy vad avis jag blir tur du har så nära och kanske tur jag inte har det;) jag köper alltid mina regnställ och ofta fritidsjackor på herravdelningen där hatar figyrsydda jackor vill kunna röra mg. Som jag sagt tidigare är jättenöjd med mitt ställ därifrån det är så bra så dottern tom ville ha ett som det är nu snor hon mitt det måste vara ett vuxenhetstecken att man vill ha regnställ. Hon är 18=) Jättefina burkar du hittat.

Carina sa...

Ja det är nog bra med lite uppehåll så man får lite distans till saker. Och sen tycker jag ju agilityn är så kul så de kommer ju ta upp mycke av min tid.
Ja det är skönt och gå och handla och nästa vara aldeles själv!
Ha det bra

Becca & Olga sa...

Måste också köpa regnkläder!
Vad fin breakfast skålen var, den gilla jag :D

Grabbarna boys sa...

Vår matte vill också till Ullared.
Det säger hon ofta iallafall.
Det måste ha varit väldigt ovanligt att det var så lite folk.
Här har det också varit underbart väder hela dagen.
Ha det så bra.
Kram!!

Jeanette sa...

Skålen var superfin =)
Jag har inte varit där sen 2001, var inte så mycket skoj för mig då, min lillebror och jag tittade mest på tv-pel där =)

Sv: tack =) passivitetsträning är inte direkt nåt folk tänker på näe.. Rick är så pigg och rastlös att det är ett stooort måste.

Torsten sa...

Nä, nu försvinner nog regnet för gott...nu när du har ordentligt att sätta på dej :))
Hoppas ni hade en bra fortsättning på dagen och att det gick bra i skogen!

Sussi sa...

Vilken tur att du hittade ändå. Jag hade fått panik om gps:en hade visat fel. Jag och mitt lokalsinne. Jag hade nog vänt och åkt tillbaka hela långa vägen och åkt den jag känner till i stället hihi
Vilka fina frukostskålar du köpt. Hundgodis går ju alltid åt :)

Det är lite av viljornas kamp nu mellan sambon och mig. Jag vill ha svarta knutar och han vita. Vi får väl se vem som går segrande ur den striden.. ;)

Kramisar