tisdag 8 juni 2010

Solen tittar fram

Dagen började inte så bra, var grått och trist och det regnade hela förmiddagen. Men när jag slutade jobba vid 3 och kom hem så hade det slutat regna här hemma. Sms Monica och vi bestämde att vi skulle ta en promenad vid 6. När jag kom ut, med både långärmad tröja och jacka för jag trodde det var lite kallt ute så skiner solen :-) och det var riktigt varmt och skönt. Tala om väderskiftningar.
Vi var ute i nästan 1,5 timme och det var helt underbart ute. Det var mer än vi som tyckte det för det var otroligt mycket folk ute, både med hundar och utan. Sista biten av promenaden gick vi på en joggingslinga i området och där fick Molle och Enzo springa lösa och busa lite. Tyson fick gå i koppel för han luktade så mycket i luften att jag är säker på att han luktade något ätbart och han hade garanterat stuckit om han hade varit lös :-)
Söta Molle

Vildarna busar för fullt i det höga gräset.

Enzo är lite jobbig, försöker para sig med Molle hela tiden.

De kan vara lugna oxå :-)


Tyson är som sagt väldigt matglad och brukar alltid kolla efter smulor av kattmaten. Jag har fått sätta upp maten på ett bord för han inte skall äta upp det men han hittar sätt att få i sig lite i alla fall. Minsta lilla smula så kämpar han på tills han når den :-)


Hoppas att solen har kommit till er oxå. Och jag hoppas att den blir kvar i morgon oxå när jag har min lediga dag. Nu ska jag läsa lite bloggar och sen blir det lite glass framför tv. Kram

11 kommentarer:

monica sa...

Tänk att det kunde bli så fint väder..Molle blev trött efter allt busande..kram :-)

Heléne sa...

Haha, Enzo har likadana öron som sin pappa när han blir pilsk, dom går nästan ihop.

Visst är de svarta lika, Berne kan inte skillja dom åt.
Ha det gott:)

Jeanette sa...

Kattmat hamnar alltid lite överallt =) Bra att ha en pälsbeklädd dammsugare då =P

Sv: jag har fibromyalgi, svår värk i leder och muskler. Har rätt svår "grad" eller vad man ska kalla det, så vi håller på att utreda hur mycket min kropp klarar om dagarna...

Michelle sa...

Åhh vilka gulliga bilder :) Här var det sol på morgonen o sen blev det skit, solen kom väl till er ;) Snälla sol, kan den aldrig stanna lite längre än ett par dar :D

Grabbarna boys sa...

Vilken liten kämpe han är lille Tyson.
Tänk att det kan vara så gott med mat.
Det tycker vår Abbe också.
Vilken härlig promenad ni hade ikväll!!
Vov!!!

Becca & Olga sa...

Ne det var faktiskt ganska skönt i vattnet :D
Hihi vad söt Tyson är när han försöker snugga av katten :P He he så liten, kommer inte upp :)

Torsten sa...

Jösses, vad söt Tyson är när han försöker roffa åt sej lite käk...:)
Härligt med långpromenader och skön luft!
Solen skiner men det blåser kallt, man får hålla sej i lä och i solen, då är det skönt!
Ha en skön ledig dag!
Kram

Malin sa...

Oj, är han så matfixerad, vad jobbigt...
Skönt att ni fick en solskenspromenad med kompisen Molle, och håller tummarna att du får sol idag oxå på din lediga dag!
Kram Malin

Sussi sa...

Hahaha han är så go lille Tyson. Det är bra att du känner honom och vet på ett ungefär när han tänker dra. Tänk att lie mat kan locka så mycket ;)

Läste förr om att en hund försöker bestiga andra hundar kan det vara en dominansgrej. Kanske är det han håller på med ;)
Doris som är en tik försöker sig på det ibland..

Kramisar

Quila o Ronja sa...

Kul att se katten, som är helt oberörd av Tysons närvaro. Käkar lugnt vidare bara, hehe

Ha en bra dag
Kram
Susanne

Elin sa...

Gud vad mkt roligt ni hittar på hela tiden! Jag skulle med vilja testa på lite mer seriöst sök :) Men just nu har det varit så mkt så hinner inte alls så mkt som jag vill. &ändå har jag och Enso haft träningsuppehåll. Men nu är jag supertaggad att träna igen!