söndag 20 juni 2010

Promenad runt Torvsjön

Idag kände jag för att köra och ta en promenad runt Torvsjön som ligger i skogen där vi kör sök och lägger spår. Så efter morgonpromenaden sms jag Monica och hörde om hon och Molle kände för att hänga med. Vi var vid sjön vid 12-tiden. Vädret var lite lagom varmt men rätt molningt, men ingen risk för regn. Enzo fick springa lös direkt och Tyson var kopplad och Molle fick oxå springa lös. Efter en liten stunds promenad kom vi fram till grillplatsen/badplatsen som jag hittade igår när jag och Enzo var ute och gick. Vi stannade där och lät hundarna gå ner till vattnet. Alla 3 var väldigt nyfikna på vattnet.

Enzo vågade gå i mycket mer idag än i går.

Slängde lite gotte som de fick leta upp

En liten korvbit hamnade i vattnet och Tyson kämpade länge med att hitta den, ville inte gärna stoppa nosen i vattnet.

Tog fram en leksak och kastade i vattnet. Enzo hoppade glatt i vattnet och hämtade den.

Kastade den längre och längre ut och tillslut så fick han simma lite och det gick hur bra som helst. Han tyckte det var jätteroligt och kom glatt och lämnade leksaken för att jag skulle kasta ut den igen.
Filmade Enzo när han simmade för att hämta leksaken. Man kan tro att han har gjort detta innan med det är första gången han är ute och simmar :-)





De fick leka en bra stund och sen gick vi vidare runt sjön. Det var rätt mycket folk ute och gick, både med hund och utan. En riktigt härlig promenad blev det som var lagom lång. Innan vi körde hem satte vi oss ner och tog en fika och bara njöt av den fina utsikten över sjön.

Nu är vi alla lite trötta. Ska fixa lite mat sen ska vi slappa resten av dagen. Hoppas ni har haft en härlig söndag, kram

14 kommentarer:

ansepanse sa...

vilka härliga bilder - vi har också promenixat idag :)
kramar

Carina sa...

Enzo är kanske som Krita, man måste kasta pinnar i vattnet för att hon ska vilja i och bada medans Nova springer i själv. Ni verkar haft en lika trevlig promenad som oss.
Ha det bra

monica sa...

Tack för en trevlig promenad...måste vi göra om :-) Molle var trött när vi kom hem..Jag klippte gräset sen slöade Molle i gräset(i skuggan)...Ha en bra slappe kväll =)

Quila o Ronja sa...

Vad kul, att han gillade att bada. Får se om Tyson vågar sig i också då...Ser att ni haft en skön dag i alla fall. Härligt ;-)

Kram
Susanne

Grabbarna boys sa...

Vad kul att han gillade att bada.
För att bada älska vi grabbar ju.
Vilken underbar dag ni har haft.
Kram!!

linda sa...

fina hundar :-) har själv en dvärgpudel


mvh linda

Torsten sa...

Så härligt ni haft det! Här har det regnat heeela helgen, jag o husse har tittat på bröllop o fotboll och inte alls haft det oävet :)
Ha en bra måndag!

Malin sa...

Haha, vad modig han var den här gången då?! Härligt med hundar som tycker om vatten, så härligt att se dom svalka sig!
Sa det sist och säger det igen, vilken underbar grill/badplats vid sjön!!
Hoppas du får en härlig måndag, kram Malin

Sussi sa...

Tänkte precis skriva det när jag såg att Enzo faktiskt stod med tassarna i att han inte verkar vara en badkruka längre..
Fast nu när jag ser filmen så kan jag verkligen säga det ;)
Vad kul det såg ut som om ni hade..
Vilken skillnad på Tyson och Doris. En korvbit i vattnet.. då hade Doris slängt ner huvudet under vattnet utan problem. Vissa saker är värda lite mer hihi

Ha en härlig måndag
Kramisar

Elin sa...

Åh, vad härligt! Vi gör med massa hela tiden, fast jag inte hinner med att uppdatera! :d

Becca & Olga sa...

Det ser onekligen riktigt härligt ut!!

Carina sa...

Det gick jätte bra att tälta med båda, vi var lite skeptiska innan vi åkte iväg. Det är ju lite skälligare första dagen, sen är det lugnt. Det får ju vara ute hela tiden, så så fort vi satte oss i bilen och skulle åka någonstans så somnade det, lite svårt att koppla av. Men i år ska vi ha med tygburarna så kanske det kan sova lite under dagen också, hoppas jag, vi får väll se!
Ha det bra.

Madeleine sa...

det är ju så koolt att hundar kan simma bara så.

Anneli+vavvorna sa...

Vad duktig Enzo är i vattnet. Gillar Tyson att bada? Det gör inte mina hundar.