lördag 19 juni 2010

Sök

Härligt med lördag, både för att man är ledig och för att jag och Enzo sticker ut i skogen och tränar sök med ett superhärligt gäng. Vädret var helt ok när vi körde till skogen, lagom varmt och molningt. Vi mötes klockan 9 och bestämde var vi skulle vara någonstans.

Vi började med att valla av 2 rutor på vars en sida om stigen. Sen drog vi i vilken ordning vi skulle göra vårt sök. Jag fick nummer 3. Vi var lite annat folk idag mot första gången jag var med och som vanligt är jag jättedålig på att komma ihåg vad folk heter. Men trevliga var dom :-)

Här är Lena på väg ut för att vara figurant.
Första paret ut. En jätteduktig Schäfer som har tränat och tävlat ett tag.
Efter detta så öppnade himlen sig. Först kom det hagel sen öste regnet ner och det började åska och blixtra. Ett tag låg åskvädret rakt över oss, då gick vi in i bilarna och satte oss. Men åskan drog tack och lov snabbt förbi. Fick ju testa mitt regnställ :-) fast jag hann bli blött innan jag fick på det så jag vet inte till 100% om det håller tätt.

Det gick jättebra för Enzo. Han sticker som en galning ut i skogen och hoppar över stockar och sten som en kanin, det är helt underbart att se honom. Kul att se hur han kämpar för att hitta figuranten om han tappar synintrycket. Upp med nosen i luften och så springer han fram och tillbaka tills han hittar, ger inte upp.

Efter alla hade kört sitt sök så tog vi fram våra stolar och satte oss och tog en fika och snackade lite. Tack och lov hade det slutat regna men nu kom alla jäkla knott fram. De fanns överallt till och med i kaffet. Inte hjälpte det med myggmedel heller. Är lite småprickig nu men det kliar tack och lov inte.

Efter fikan tog jag och Enzo en promenad. Vi valde en gång där vi inte hade gått innan.
Och kom ner till sjön efter ett tag
Vi följde gången och kom fram till en grillplats och där var en liten naturlig strand. Enzo blev lite nyfiken på vattnet men inte tillräckligt för att doppa tassarna, bara titta :-)


Sen var det dax att köra hem till Tyson och Tim. Nu är vi båda lite trötta och Tyson oxå fast han inte har gjort något. Han ligger i mitt knä och hjälper mig att blogga :-)

I kväll blir det lite onyttig pizza, det var riktigt längesedan vi åt det och då kan det vara lite gott. Hoppas ni alla får en härlig lördag, kram


7 kommentarer:

Malin sa...

Vad kul att det gick så bra för er, trots regn och hagel!
Vilken supermysig strand, DIT skulle jag vilja gå, bara vara själva, fika och bada utan, förhoppningsvis, en själ i närheten.
Gott med pizza, strunt samma om det är nyttigt eller ej, det måste man få unna sig ibland!
Kram Malin

monica sa...

Vilka mysiga bilder. Trevlig pizzakväll :-) Kram

Carina sa...

Vilken härlig dag och ni är så flitiga som tränar mycket. Vi har anmält till sökkurs till hösten kankse de skulle starta upp en. Hoppas.

Carina sa...

Va tråkigt med regnet, men det verkade bli en lyckad dag i alla fall. Igår hade vi en strålande fin dag, satt ute på kvällen tills solen försvann bakom husen!
Ja jag tror också man blir lite omedvetet närvös och vill visa vad de kan och så blir det lite tvärt om då, men men det blir bättre nästa gång.
Ha en bra söndag!

Sussi sa...

Vad tråkigt att det skulle börja ösregna. Läskigt med åskan..
Kan tänka mig att det kanske fanns en och annan hund som blev lite orolig också? Enzo verkar tycka det är så kul. Fast en riktig badkruka är han ;)
Pizza är alltid gott. Lite speciellt blir det en lördagskväll. Skönt att slippa laga mat om inte annat hihi

Kramisar

ansepanse sa...

vad kul att du kom in och hälsade på - välkommen, jag tycker om din blogg också, nu får du tala om vad dina vovvar är för ras, de är så söta, själv har jag en tibetansk spaniel och en lhasa apso
kramar

ansepanse sa...

det kommer bilder på vovvarna så småningom i min blogg, jag har det lite då och då :D
ha en trevlig fortsättning på söndagen - kramar