onsdag 12 maj 2010

Är det höst???

Har jag missat våren och sommaren???? för idag verkar det vara höst. Det blåser, regnar och är inte speciellt varmt ute. Inte så skoj att vakna på sin lediga dag och höra hur regnet slår mot fönstret :-( men det är bara att gå upp och gå ut med hundarna i alla fall. Vi gick en rätt lång runda fast vädret var så tråkigt. Träna mycket på kontakt, både när Enzo gick i koppel och när han var lös. Han har börjat att öka på avståndet mellan oss och nu tycker jag att det är för långt. Så varje gång han tittade lite på mig eller stanna upp så berömmde jag honom jättemycket. Vi tog rundan på joggingslingan, där är bra för båda hundarna att springa lösa.

Tyson gick jätteduktigt vid min sida tills han helt plötsligt kände lukten av något ätbart inne i buskarna. Då stack han snabbt in och försvann. Kallade på honom men "matjävulen" tog taget om honom och han lyssna inte :-) Jag och Enzo valde att gå vidare så fick han stå där inne och äta vad för äckligt det nu var. Snegla lite bakåt för att se om han kom, i en jäkla fart kom han skuttande och då fick han beröm för han kom till oss. Vilka hundar man har, den ena tänker bara på mat och den andre bara på tjejer haha ja dessa karlar :-)

Nu ligger vovvarna helt utslagna
Har en fråga till er med hanhundar, hur har era varit när könsmognaden slagit till? Och hur har ni gjort för att det ska fungera att träna eller bara vara ute och promenera? Lite tips och ideér är aldrig fel :-)

Hoppas ni får en härlig onsdag, kram

7 kommentarer:

Malin sa...

Fy vilket väder! Ni har väl fått vårt kan jag tänka mig. Igår hade vi rena sommaren, idag lite sämre men ändå skönt. Hoppas vädret hos er blir bättre och att du får en skön "helg" fast du säkert ska jobba.
Kram Malin

Torsten sa...

Trist med dåligt väder...Hoppas verkligen att den däringa 'ryssvärmen' kommer till oss alla! Här är det strålande sol och skönt i lä, men vindarna är kalla!
Jag är ju kille jag, och matte säger att det där med könsmognaden aldrig var nåt problem med mej...men jag är ju rätt så ung än, så jag har väl en bit kvar...:)
Tjejer gillar jag också, men än har jag inte blivit odräglig iallafall....nä, en riktig A-hund om man ska tro min matte! Ändå är hon så himla sur på mej ibland....hehehe!
TACK för awarden också, det höll jag på att glömma!!! Ska se om jag får min slöa matte att ta hand om den också....;)
Man blir allt glad över utmärkelser!
Kram på er!

Patricia & Elwiz sa...

Det är superkul att spåra! Hoppas han gillar de :)!

Elin sa...

Oj, här har vi haft tvärtom i vädret. Jättefin sol =)

Angående könsmöognaden så verkar det alltid blir lite kärlekskranka hundar på våren. Jag märker det att nosen går gärna mycket i backen, vilket jag ofta får säga till dem, då jag ogillar beteendet. Men det har funkat bra hittils =)

Tessan sa...

Här åskar det just nu och öser ner....Kvavt hela dagen så nu vet jag varför! Ha ha jag har oxå ett matvrak och en tjejjtjusare...dom små liven gör så att vi känner att vi lever:)
Kramis!

Sussi sa...

hahaha det är ena riktiga karlar du har!! ;)
Om du frågar en man så säger han nog att det inte finns nåt annat här i livet. Mat och brudar hihi

Tack snälla du för Awarden..
Jag tar i tu med den i morgondagens inlägg.

Kramisar

Patricia & Elwiz sa...

Dom reagerade inte speciellt mycket :). Gibzon är som en helt annan hund nu, mycket lugnare och gosigare, han var så stressad när Elwiz var hemma hela tiden för Gibzon visste inte när man skulle sluta leka osv.