tisdag 4 maj 2010

Kurs och veterinär

Igår kväll var det dax för kurs igen för mig och Enzo. Har ju inte hunnit träna något på veckan som gått men det gick bra i alla fall. Vi tränade på inkallning och testade på olika belöningar. Ibland är det bra att få upp energin på hunden och då tycker jag en leksak passar bra, vill jag Enzo ska vara lite lugn så är gotte det bästa för oss. Rätt kul att se skillnaden på hunden när man använder de olika sakerna. Vi gjorde även uppletande av godis. Satte lite godisbitar på ett träd så fick vovvarna leta upp dom. Som vanligt var alla hundarna duktiga. Denna gång hade vi en störning genom att 2 av hundarna löpte. Enzo ville gärna fram till den ena tjejen och satt och titta på henne och gnällde och sniffade i luften. Senare när vi passerade på gräset där hon suttit fastnade han med nosen hihi, fick dra med honom han lyssnade inte alls. Det blev även lite kontaktövning och ligga och sitta kvar övningar. Tiden går snabbt när man har roligt så klockan blev snabbt 9. Enzo och jag körde lite agilityhinder innan vi körde hem. Blev lite hopp över hinder och igenom tunnlarna. Han har fattat vad det går ut på. När vi kom hem satt vi och myste lite med Tyson och sen var det dax att lägga sig.

Idag efter jobb tog jag hundarna och körde till veterinären. De har dropin på tisdagarna mellan 13 och 18 så jag tänkte passa på att få hundarna vaccinerade, de blir ju snart 1 och 2 år. Vovvarna sköta sig utmärkt och det gick snabbt och lätt. Efter besöket tog vi en runda inom Grizzly och köpte lite hundmat, godis, ben, boll, leksak och fästingborttagare. Det blev lite mer än vad som var tänkt :-) Nu sitter vi och tar det lugnt framför tv och datorn och jag tror både djuren och jag är lika trötta
Nu håller jag tummarna att jag orkar hålla mig vaken någon timme till. Tack och lov har jag sovmorgon imorgon jippi :-) Ha en bra kväll, kram

7 kommentarer:

monica sa...

Enso är så duktig(matte oxå)Visst är det skönt att ha fått ge sprutan nu är det 1år till nästa gång. Vi var igår,vägde Molle han har gått ner 1/2kilo...yippi!! kram

Malin sa...

Vad kul att det går så bra för er på kursen,måste vara jätte-tillfredsställande!
Kan förstå att Enzo hade lite svårt med dofterna,luktade väl säkert mumma :-)!!
På tex en utställning så kan det ju vara helt kört för hanarna om det är löptikar som ställs,känns nästan lite taskigt...
Hoppas du får en skön kväll!
kram Malin

Quila o Ronja sa...

Hej
Visst är det lätt att det blir lite mera än vad man tänkt sig, när man är inne i en djuraffär.

;-)))

//Susanne

Sussi sa...

Hmm.. Råkade trycka lite för tidigt. Innan jag hann fylla i något namn hihi
Men det är jag som skrev den namnlösa kommentaren :)

Anonym sa...

kan tänka mig att det var lite svårt att hålla sig från dom löpande tikarna ;)
Det är en jättebra störning för det är praktiskt taget omöjligt för hanhundar att motstå. Dom blir liksom döva då hihi

Vilka härliga sovbilder..
Helt utslagna är det första jag tänker på ;)

Kramisar

Carina sa...

Hej och tack så mycke, kunde inte låta bli och ändra lite!
Va kul att det gick bra på kursen! Jag hoppas Krita lugnat ner sig med löpandet till söndag, för då är det agility igen och den här gången får hon komma med!!!
Ha det bra

Torsten sa...

Oj, så 'pömsiga' där i soffan :) Sova är skööönt!!!
Kul att det går bra på kursen!
Ofta blir det mycket mer än man tänkt sej när man passerar en affär av något slag...;)
Hoppas ni alla sov gott inatt och att dagen som är, blev bra!
Kram på er!