lördag 15 maj 2010

Storhandlat

Det blev inte så mycket handlat till vovvarna när vi var på Ge-kås i Ullared. Samma leksaker och tugg som vi redan har hemma så jag tyckte det kändes lite onödigt att lägga pengar på det. Blev lite tugg av kyckling. Annars köpte jag mest förbrukningsvaror som tex schampo, duschtvål, tops, sköljmedel och plastpåsar. Det blev såklart lite godis och mat. Sen fick Tim en hel del kläder. Ett par jeans, 2 kortärmade tröjor, 2 tjocktröjor, 12 strumpor, 3 kalsonger, 1 linne och det gick bara på 600:- otroligt så mycket man får för pengarna. Tog 5 timmar från det vi körde hemifrån tills vi var hemma igen och då hann vi med att äta oxå.

När vi hade plockat upp allt tog jag vovvarna och körde upp till brukshundklubben. Ville träna lite med Enzo där så han förstår att man leker inte här utan det är träning som gäller. Tyson fick såklart följa med. Körde först lite agility med Enzo och sen försökte jag med Tyson men han är verkligen inte intresserad av det.

Enzo framför några av agilityhinderna
Vi tränade även lite lydnad och det gick jättebra. Fast det är ju klart, där var ju inga störningar, vi var helt själv på hela planen :-) Nu tar vi det lugnt resten av kvällen...

Tyson brukar ofta ligga uppe på en stor kudde som vi har i soffan, nu har Enzo tagit efter honom :-)

Ha en skön kväll, kram

10 kommentarer:

Carina sa...

ORk över till träning efter Ullared! Wow full av beundran=) En av orsakerna till att det är bra med sonen i Halmstad närheten till Ullard gör att vi shoppar en hel del förbrukningsvaror och mat till honom där och om han är med lite kläder. Blir billigare än Maxi där han handlar mat.Och billigare för mig med=)

monica sa...

Det var ju bra att Tim fick så mycket kläder för så lite pengar. Nu har jag fått upp tavlorna som jag ville ha det....Vi kanske kan ta en promenad i morgon om vädret tillåter...Ha en trevlig kväll :-) kram

Becca & Olga sa...

Ja Olga har inte klagat på maten än! ;)
Är också sugen på att åka till ullared, har aldrig varit där :(
Alla måste ju till ullared ngn gång :)

Patricia & Elwiz sa...

Det var underbart väder och jätte härligt att se hundarna bada, man skulle vilja hoppa i själv men det var nog iskallt xD.

Quila o Ronja sa...

Vi har också tränat agility i dag,hahaha.
Titta in får du se ;-)

Hoppas allt är bra med er
//Susanne

Sussi sa...

Jag har aldrig varit på Ullared. Jag bor tyvärr alldeles för långt därifrån :(
Jag som är en shopoholic hade verkligen älskat att gå där ;)

Den där kudden såg betydligt mindre ut för Enzo hihi

Kramisar

Patricia & Elwiz sa...

haha jaa, han är inte så värst vacker när han springer xD! Han är ju så jäkla lång så han får inte upp nån jäätte fart direkt men men :D!

Patricia & Elwiz sa...

Han väger 7 kg :).
(tror det var du som skrev frågan, stod anonym med IP-numret passade in på din förra kommentar)

Michelle sa...

Christian o jag pratade faktist tidigare idag om att ta en tripp till Gekås men det är ju en bit för oss men dom kanske har endel bra saker :)

Elin sa...

Jag vill med hitta någon rolig kurs till hösten :) !