lördag 15 maj 2010

Shopping

Vilket härligt väder vi hade igår när jag slutade jobba. När jag gick av bilen så blåste det bara lite och det var varmt som en sommardag och alla gröna färger lyste extra mycket kändes det som :-) Va kul tänkte jag att det blir fint väder i helgen, för det har dom ju inte lovat. Vad ser jag i morse när jag går upp, det är grått ute igen och det regnar. Blä vad tråkigt, även om vi ska vara inomhus några timmar på förmiddagen.

Satte klockan på alarm idag för jag och Tim tänkte ta en liten tur till Ge-kås i Ullared och göra av med lite pengar. Så dagen började med en långpromenad med vovvarna och lite lek på gräsmattan. Enzo hann vara olydig oxå. Kom ett par med 2 hundar och tyvärr så gjorde jag felet att inte kalla in honom så fort jag såg dom, så han hann ju se dom och stack iväg för att hälsa och leka. Inte lyssna han på min inkallning, tror nog att han har blivit döv eller något :-) Det var en hona och en hane men hon verkade inte löpa för han blev inte knäpp :-) Men killen med hanhunden fortsatte gå och då fortsatte Enzo efter honom så jag hade lite problem att få tag på honom. Sa till killen att stå stilla så jag fick tag på Enzo, tror de var rädda att deras hanne skulle göra något, det verkade så men den verkade lugn i sitt kroppsspråk. Sen lät jag Enzo leka lite till för att vi skulle avsluta med något roligt.

Nu sitter jag och käkar lite frukost sen är det dax att ge sig av. Låter hundarna vara hemma själv denna gång för det tog inte många timmar sist jag och Tim var iväg. Så får vi se om vi kommer hem med något roligt till hundarna :-)

Kommer att uppdatera mig om era bloggar när vi kommer hem, var så trött igår att jag inte orkade :-)Hoppas ni får en riktigt härlig lördag, kram

2 kommentarer:

Carina sa...

Ullared!!! Jag älskar Ullard fördelen med sonen i Halmstad det är ju så nära därirån=) Det där med selektiv hörsel känns igen både på hundar,tonåringar och män ibland. Vi har ösregn idag men har bestämt långpromenad med en kompis kl 10 så det är bara att klä sig rätt. Lycka till med shoppingen. Kram Carina

Malin sa...

Här har vi idag haft ett helt underbart väder! T-shirt hela dagen och äta lunch ute, härligt.
Tråkigt det är när hundarna slår dövörat till och drar fram till andra, och trist att killen bara fortsatte gå.
Hoppas ni hittar mycket snyggt, skulle gärna vilja åka dit trots att det är en rejäl resa för oss.
Hoppas ni får en mysig lördagskväll!
Kram Malin