måndag 24 maj 2010

Trötta

Ja det var man i morse när det var dax att gå upp klockan 5..Vovvarna har oxå tagit det lugnt hela dagen när jag har varit och jobbat och det har inte varit så mycket fart på dom efter jag kommit hem. De har mest legat och tuggat på sina goa tugg. Det tar på en när man är ute i friska luften en hel helg men jag längtar verkligen tillbaka. Vill ut och spåra och söka igen, fick verkligen mersmak. Har skrivit ett mail till brukshundklubben och frågat om de ska ha några kurser i sök eller spår. Det är ju alltid roligare om man är några stycken och helst någon som har koll på hur man verkligen ska göra :-) Men jag behöver inte vänta så länge för på onsdag ska vi ha ett extra kurstillfälle med just sök och spår.

Fick lite tips igår hur man kan träna kan träna in ett bra överlämnande. Ska se om jag kan få Enzo att lämna saken i handen på mig. Med klicker, godis och mycket tålamod ska vi nog få till det. Så nu blir det lite inomhusträning.

Mina små latmaskar
Hoppas ni har haft en härlig dag, kram

10 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Vi har haft en kanondag trots att matte jobbat.
Husse har ju varit ledig med oss istället.
Ni ser ut att ha det mysigt där ni ligger o slappar.
Ha en bra dag imorgon.
Vov!!!

Quila o Ronja sa...

Hej Carina
Vilken jättehärlig helg ni haft!!!! Visst är det kul? Jättefina bilder!
Inte undra på att dina vovvar var lite sega i dag, hehe

Allt gott
Kram
Susanne

Tessan sa...

Men ohhh så skojjigt att du prövat på båda mina favvo grenar...spår och sök! Har man väl börjat så kan man inte vara utan:)Hoppas verkligen ni får igång ngn kurs...skrattar lite åt att du aldrig sett älgbajs...det liksom finns överallt här så man ser det knappt för att man är så van:)Men så är det bor man där sådant finns i mängder så tycker man ju ionte det är konstigt...ni har säker ngt jag aldrig sett...typ Gepard bajs;)

Kramis!

Torsten sa...

Måndagar är inte alls tokiga, det är alltid skönt med vila efter en hård helg :)

Malin sa...

Förstår att det gett mersmak och att du vill ge dig ut i skogarna igen :-)! Hoppas du hittar en kurs som passar er.
Ha en härlig tisdag, kram Malin

Sussi sa...

Kan tänka mig att vovvarna var helt slut. Du med säkert ;)
Kul att du gillade det så mycket. Hoppas ni kan fortsätta med det

Kramisar

Becca & Olga sa...

Ne lämna inte våra utanför affären häller! Man vet ej vilka idioter som kommer förbi!
Hundnappningen har tydligen ökat markant i sverige senaste åren.
I brittanien tar man ju hundar från hem tillochmed!
Om jag och husse går till affären med hundarna så väntar alltid ngn utanför med hundarna medans den anda går ärendet!
Det finns så mkt som kan hända om man inte är med, nappning är bara en av dem!

Patricia & Elwiz sa...

Ska testa spraya lite innan hundhuset nån dag o se va tikarna tycker ^^,!

Elin sa...

Ja, vi får hålla tummarna, man kan ju inte mer än misslyckas. Det är stenhård träning som gäller haha. Jag hoppas att tävlingslydnadskursen blir av, var tydligen få anmälda.. Men visst blir man sugen på allting på en gång. & vissa stunder är man inte sugen på något.. haha ;) kram

Fajsty sa...

Nämen Tessan Här... Världen är liten minsann :)