tisdag 25 maj 2010

Tugg

Efter jobb idag så körde jag inom Grizzly. De har specialpris denna vecka på burar så jag tänkte jag skulle kolla lite närmare. Får köra dit en annan dag och ha vovvarna med så jag kan se om de får plats tillsammans i buren som passar bilen. Hade jag visst att jag skulle köpa hundar när jag köpte bil hade jag nog köpt en med större bagage :-) Passade på att köpa lite tugg till vovvarna. Blev en påse med tjurmuskel, en favorit hos båda hundarna och en påse med något nytt tugg som jag aldrig sett innan. Var en vit rulle med en annan sorts tugg i mitten. Tyson tog som vanligt och gömde sin, vet inte var han har lagt den men förhoppningsvis kommer han ihåg det själv. Enzo däremot tog sin och började tugga direkt och han ligger i soffan hos mig nu och tuggar fortfarande för full fart.
Tyson sitter och håller koll på Enzo
Tyson var så gullig i går kväll. Han brukar inte ligga hos Tim så mycket men igår tyckte han det var mysigt att sitta hos honom.
Har fått svar på mitt mail till brukshundklubben. Det kommer troligtvis att starta upp en spårkurs till hösten och lydnad men tyvärr ingen sökkurs. Men hon gav mig tips om att prata med dom som höll i söket i helgen och fråga om hjälp att själv starta upp en träningsgrupp. Jag får ta och maila de som var i min grupp kanske vill de vara med.

Hoppas ni har haft en bra dag, kram

13 kommentarer:

Patricia & Elwiz sa...

Det är synd om dom hundarna som har det så, det krävs ju som du sa inte mycket att aktivera en hund. Godissök på gräsmattan eller i vardagsrummet är en stor favorit här :)!

Carina sa...

Gott med tugg! Vår förra bil (mannens idag jag har volvon) var en golf och de har ju inte världens största bagage men hittad en som gick in precis på millimetern=) Nu har jag bilgaller.

Carina sa...

Ja de är inte roliga att tass med, nu är nog inte Nova tant ännu (2 år) hon är nog mer en bitch!
Ha det bra

Elin sa...

I know =) Flaskorna är såå häftiga att man kan ju ha dem framme som en brytare i badrummet =) hihi

Becca & Olga sa...

Nja det går väl sådär.
mmm så gott med tugg. Våra gillar också tjurmuskel men de får aldrig det, eftersom det är en snopp :D De får knorr och öron ;)
Den nedersta bilden på Tyson var ju för skön! Jätte sött!

Grabbarna boys sa...

Vi älskar också att få tugg o tugga på.
Det får vi nästan varje dag.
Vov från grabbarna boys!!

Malin sa...

Dom benen har vi oxå provat, hundarna älskade dom!
Hoppas det blir en kurs då, även om du får dra igång den själv... :-). Söta, söta Tyson, det där känner man igen, en hundnos på datorn, lätt att skriva då... ;-) kram Malin

Lotta sa...

Vädret verkar lika konstigt idag. ;)
De se så gosiga och nöjda ut vovvarna.
Är innne och tittar och läser om era utflykter och händelser dagligen men kanske inte alltid kommenterar...
Ha en superbra dag.
Kramiz

Torsten sa...

Smarrigt med lite nytt tugg!
Så gott han ser ut att må, lille Tyson :))
Hoppas du får ihop en liten träningsgrupp...synd att vi bor så långt bort!

Anna Posh Pooches [TÄVLA] sa...

Den där stilem med huvudet på laptopen kör Wilson med också. Så gulligt!

Sussi sa...

Tjurmuskel är en av Doris favoriter.
Vilka underbara bilder du har lagt ut på dina älsklingar. Häftiga sovställningar hihi

Hoppas du får ihop folk till en sökkurs

Kramisar

Patricia & Elwiz sa...

Jag vet inte hur han lyckades, men han har inte känt av den iallafall. Men nu är allt väck tack o lov :D!

monica sa...

Så mysigt Tyson har hos Tim.... kram