onsdag 19 maj 2010

Värme

När jag skulle köra från jobbet igår vid halv 4-tiden så var det 20 grader, wow 20 grader, var kom den värmen ifrån :-) Så glad man blev... Och värmen håller i sig idag med dock har solen gömt sig för tillfället under ett tjockt molntäcke. Såg att det hade regnat i natt men det tycker jag är helt ok, bara det inte gör det på dagen.

När jag hade hälsat på hundarna igår så tog vi fram kompostgallret och satte ut på vår luftgång utanför lägenheten. Det är så skönt att sitta där när vädret tillåter. Utsikt över träd och buskar och lite andra lägenheter men ingen har direkt insyn där man sitter.

Och så är det ingen sol på eftermiddag och kväll, passar ju Enzo bra som blir så varm i solen. En annan orsak att inte sitta på balkongen är att jag inte har städat upp där efter vintern :-) Passade på att borsta Enzo lite oxå. Tyson fick bara sitta och mysa i knäet :-)

Tyson tycker jag ska plocka upp honom
Enzo har kommit på att man kan kika ut genom dom små springorna :-)
Vår lilla hörna. Inte dumt med en extra balkong.
Vid 6 tog vi en långpromenad ihop med Monica och Molle. Var för varmt att gå någon längre runda tidigare på dagen. Det är bara Tyson som gillar värmen av de 3 hundarna.

Hoppas ni får en bra dag, kram

3 kommentarer:

Malin sa...

Vad mysigt att ni ändå kan stänga av loftgången så ni kan vara ute lite. Har ni det som oss så är det superkvavt inne och då kan det vara skönt att få sitte utomhus lite. Klart du ska lyta upp Tayson, han är ju SÅ söt ;-)
Hoppas du får en skön onsdag!
Kram Malin

Patricia & Elwiz sa...

Det är härligt med värme, men lite jobbigt att den kom så plötsligt häruppe, från 2 grader till 25 på en natt och så skall vi få 10 grader om några dagar, känns väldigt konstigt! Men man ska väl inte klaga egentligen haha :D!

Anneli sa...

Vad smart med att sätta kompostgallret så där. Jag antar att ni bor i ena hörnet av loftgången?

Jag tipsar om en tävling på min blogg, har du kollat in den?