onsdag 5 maj 2010

Ledig dag

Vad härligt det var med sovmorgon idag. Tog det lugnt och låg kvar och myste med hundarna. Hade en på var sida, ingen risk att man fryser :-) Sen var det dax för vovvarna att få en promenad. Den börja inte så bra då det kom en Schäfer och mina vovvar gillar inte dom. De skällde som två galningar och Tyson var den som var värst men jag fick dom att lugna ner sig och hon fick sin hund att bli lugn så vi gick vidare. Idag var det dax att borsta Enzo lite, har ju inte blivit gjort på ett tag i och med jag jobbat så mycket. Klippte även klorna på dom. Där finns en bänk och det är lättare att både borsta och klippa klor när Enzo står på den.
Tyson fick leta godis medan jag borstade Enzo
En del av Enzos päls
Sen blev det busande och lite tränande av. Enzo fick leta upp bollen som jag gömde och Tyson fick leta upp lite mer godis. Sen gjorde vi inkallning med sättande snyggt vid sidan, verkar som om Enzo har fattat vad han ska göra, problemet är att han hoppar lite extra när han sätter sig istället för att sitta still direkt. Men det kommer säkert med tiden.

När vi kom in var det dax att fixa lägenheten och tvätten. Har ju jobbat mycket så där var lite tvätt och rätt smutsigt. Så det blev dammsugning och tvättning av golv. Nu är jag nöjd och kan sitta här i lugn och ro :-)

Hoppas ni får en härlig eftermiddag, kram

5 kommentarer:

Patricia & Elwiz sa...

Haha jaa Bulldoggen Bullen har varit en favorit hos både Duke, Elwiz och Gibzon. Ikea är bäst haha :D!

Elin sa...

hihi, vilka söta små hårtussar det blir av Enzos päls =)

Sussi sa...

Guuuuud så mysigt att ligga och dra sig med vovvarna på morgonen :)
Avundsjuk!!! ;)

Så det håras hos dig med nu. Doris släpper hår som bara den. Man kan knappt klappa henne längre :(
Håret tycker fåglarna om. Dom bygger inredet av boen med det..

Kramisar

Malin sa...

Vilken härligt skön ledig dag! Enzo verkar verkligen ha fattat galoppen, kanske en blivande lydnadschsmpion :-)!
Vi hade oxå en underbart promenad igår bland vitsippor och bergsknallar, hundarna sprang omkring och nosade och jag och Benjamin gick på "äventyr"...
Ha en härlig dag! Kram Malin

Elin sa...

Hehe, ja det är väll en trotsperiod. Men igår när jag var iväg så fick mamma åka på kurs med honom. & Då hade han skött sig galant, Skönt!

Pengar är inte svårt att göra av med där inte, var så mycket folk bara! hehe. Så idag var det en trött Elin som tog sovmorgon. Nu ska jag ut och borsta hund, vilket behövs även här. Kloklippning skulle med behövas. :P