torsdag 6 maj 2010

Ögonkontakt

Igår blev det en långpromenad med Monica och Molle. Vädret var härligt och vi hade en härlig promenad. Hundarna fick såklart springa lite fritt och busa men de var mest instresserade av att springa och lukta, undra hur många löptikar som hade varit där och gått :-)

Idag slutade jag tidigt och solen tittade fram idag oxå. Men det är verkligen ingen värme ute fast solen är framme. Undrar när den riktiga vårvärmen ska komma, förhoppningsvis till helgen. Var och köpte ett fästinghalsband till Enzo idag. Veterinären rekommenderade halsbandet så jag tänkte att jag får ge det en chans. Det heter Scalibor och kostade 229:- och ska hålla i 5 till 6 månader. Det enda man måste tänka på är att inte ha det på om hunden badar utomhus, skadligt för bl a fisk.

Fast det har varit lite kallt de senaste dagarna så har verkligen allt grönt exploderat. Så här fint grönt och blommigt är det utanför vår lägenhet. Vi bor till vänster om allt grönt på andra våningen.

Tänkte ta lite fina bilder på mina vovvar i gröngräset men de var inte riktigt med på noterna :-)
 

Några av bilder blev rätt ok. De tittar i alla fall framåt :-)

Lite härliga inkallningsbilder på mina pojkar

Tyson har en väldigt bra ögonkontakt när vi är ute och går och idag filmade jag honom lite.


Hoppas ni får en härligt kväll, kram

10 kommentarer:

Patricia & Elwiz sa...

Sådana regntäcken har vi, ehöver overall då han fryser och är kritvit xD! Varför valde man en vit hund haha :D!
Hittade hyffsat billiga på hööks :).

Ja den är såå fin o blev besviken, hade ju tänkt cykla imorgon :(.

Elin sa...

Ja, jag har hört flera säga att det ska bli ovanligt mycket fästingar iår.. *ryser i kroppen*
Nej, tyvärr var Frontline ingen hit, hade ändå bara tänkt använda det en månad men ändå! Trodde det funkade.. och jag har bara gått trottoarpromenader dem senaste dagarna.. :S

Michelle sa...

Åh så härliga bilder i gräset där mår dom nog gott :)

Carina sa...

Vad kul att du tittade in till oss! Så fina hundar du har! Fästingar är ett otyg mina får exspot de är badtokiga och då känns inte halsband som ett bra alternativ då man inte alltid hinner stoppa dem innan de är i vattnet.

Malin sa...

Grattis på namnsdagen! Ja,det där med fästingar är ett hel...e,nu har jag fått reda på att dom giftfria örthalsbanden som vi har haft i två år med kanonresultat har blivit förbjudna!?
Visst längtar man efter den riktiga vårvärmen nu,blåsten igår var lite kall. Här säger dom att det ska bli kallt i helgen, +5 och regn,mmm,mysigt,INTE!!
Ha en underbar fredag! Kram Malin

Sussi sa...

Det är många löptikar igång nu. Snart kör Doris igång också..
Ingen rolig tid för alla hanhundar ;)

Så där är det med Doris med. Fast du måste ju ha det dubbelt så svårt att få båda att titta in i kameran samtidigt :)

Ha en fin fin dag
Kramisar

Carina sa...

Härliga bilder, men det är väl alltid så att någon tittar åt sidan, man måste ju ha godis och locka med för att få båda att titta på en samtidigt så man kanske kan få ett bra kort!
Ja det är inte lätt att träna med dem samtidigt, men det är ju bara att forsätta tillslut får man ju det resultat man vill!
Ha det bra!

Lotta sa...

Vilka härliga bilder, solen gör allt så varmt...
Här är det grått och kallt idag,Blåser rejält!... men ska ändå ut en runda innan jag jobbar natten...
Ha en bra helg!
Kramiz Lotta

monica sa...

Grattis på namnsdagen..Vad mysigt de har i gräset....kram

Arina - en av två sa...

Vilka söta hundar :)