söndag 16 maj 2010

Promenad

Blev inget fint väder här idag. Det är fortfarande lika grått ute som det var i morse och det är 8 grader varmt/kallt :-) Hade hoppats på att solen ville titta fram och värma upp oss lite när vi skulle ut på långpromenad men så blev det inte. Men vi tog en långpromenad i alla fall ihop med Monica och Molle. Lite kalla vindar i mellanåt men annars var det skönt. Idag tog vi Asarpsrundan, en runda där man riktigt kommer ut på landet och grusvägar. Annars blir det inga aktiviteter idag. Jag är fortfarande lite trött efter gårdagen och imorgon är det kurs för mig och Enzo. Nu hoppas jag verkligen att det går bättre denna gång. För säkerhets skull har jag köpt en lång lina som jag kan använda för att slippa att han springer iväg om tjejerna luktar för gott. Det märks rätt snabbt hur han kommer att vara.

Igår kväll anmälde jag även mig och Enzo till agilitykurs. Det kommer säkert inte att starta upp någon förrän till hösten. Men man kan ju småträna lite själv i sommar och det är kul att ha något att se framemot till hösten.

Nu ligger vovarna och vilar, blev lite trötta efter promenaden. Gizmo passar på när hundarna är trötta
Ha en fortsatt bra söndag, kram

9 kommentarer:

Becca & Olga sa...

Tråkigt med vädret. Vi har dock haft väldigt fint väder idag, äntligen!

Carina sa...

Ja det är jätte kul och se hennes framsteg, hon fattar vad vi ska göra nu! Va kul att du anmält dig, du kommer tycka det är skit kul.
Ja det var ett hästpass i går och i natt, men som tur är är det inte så ofta!
Ha det bra

Patricia & Elwiz sa...

haha jaa han är en stor klump :D! Så jag försöker övertala husse att skaffa en ääännu mindre vovve om några år ^^,!

Elin sa...

hihi, han tackar så mycket =)

Va stor Enzo har blivit..känns som han var valp "igår".

Becca & Olga sa...

Det tror jag säkert att han gör! Inte många vovvar som inte gillar att använda näsan;)

Grabbarna boys sa...

Tack för den fina kommentaren på vår blogg.
Vi kan säga detsamma om er blogg.
Jättefina hundar o katter och härliga inlägg.
Jag kommer definitivt att komma tillbaka hit.
Hälsningar Patricia

Torsten sa...

Har samlat in lite go'väder i ett litet paket...det är på väg till er nu :)
Hoppas att nya veckan blir bättre!
Kram på er!

Malin sa...

Hoppas verkligen det går bättre nu denna gång, förhoppningsvis har dom badat tiken, då brukar mycket mumsig doft försvinna. Härligt med agilitykurs!
Kram Malin

Sussi sa...

Tråkigt att vädret är så trist och kallt. Men jag ska till Göteborg i slutet av veckan och jag tänkte ta lite värme med mig. Nu vet jag att du inte bor i Göteborg men vädret kanske sprider sig även till er då ;)

Kul att träna lite agility under sommaren. Då kan ni ju det där när kursen startar ;)
Doris är tyvärr lite för feg för många av hindren så det blev inget sånt för oss..

Sv. Ja, det var hemskt när dom bara sprang förbi och ignorerade oss. Man fick liksom inga svar vad som var på gång! Dit går vi aldrig mer igen..

Kramisar