lördag 8 maj 2010

Födelsedag nr 2

Idag är det Tysons tur att fylla år. Den lilla gubben blir hela 2 år idag, var har tiden tagit vägen. Minns när vi hämtade hem honom, hur jäkla liten han var och nu har han blivit en "stor" Chihuahua som väger runt 3,5 kg. Deras maxgräns är 3kg så då försår ni kanske att han är STOR haha.

Här är en av de första bilderna vi fick av honom ihop med ett syskon.
Lille Tyson och Tim utanför bilen den dagen vi hämtade hem honom. Inte mycket till hund :-) Han väckte mycket uppmärksamhet bland grannar och andra människor för han var så liten. Var en väldig skillnad när man köpte Enzo, visst tyckte många han var gullig och söt men inte på det viset som med Tyson.
Idag blev det superfrukost, korv och leverpastej. De skulle nog kunna vänja sig vid sån mat :-) De sitter och tittar på Gizmo som försöker smyga fram till maten.
Hon tror hon är osynlig hihi men det blev inget kvar till henna
Bella ligger på andra sidan och kollar, fick ta väck henne för hon försökte att äta leverpastejen. De får allt vänta på sina födelsedagar :-)
Dax att käka
Mums vad gott det var
Vill även passa på att gratulera min granne Monica som oxå har sin födelsedag idag, GRATTIS.

Tyvärr har vi riktigt dåligt väder här idag, det regnar och det är bara +3 grader. Jag hoppas det blir bättre framåt dagen. Min kompis tar med sig en av sina hundar och vi har ju planerat att vi skulle gå långa rundor idag och då vill vi ju ha sol och värme :-) Hoppas ni har bättre väder hos er, kram

9 kommentarer:

Madeleine sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas resten av dagen blir lika bra som frukosten! Kram från Asta, Toshiko och Shelby.

Sussi sa...

Men gud vad kul att både Enzo och Tyson fyller så där nära varandra. Det blir kalas dagarna långa det ;)

1 och 2 år.. Det var inte mycket det. Men du har rätt, tiden bara springer iväg. Jag kan knappt fatta att Doris redan är 9 år!!!?

Grattis till Båda killarna :))

Kramisar

Camilla sa...

Oj va det var festligt idag =)
Grattis på födelsedagarna!!
Det var inte mycket till hund när ni fick hem honom...så underbart liten och söt!
Hoppas ni får bättre väder,här verkar det som om finvädret är på väg bort....kanske till er :)

Ha en fin dag!!

monica sa...

Tack Carina :-) grattis till dina grabbar. Molle hälsar till dem oxå..Kram till er :-)

Becca & Olga sa...

Grattis!! Hurra hurra! Är det Denniskorv ;)? De går alltid hem :D Mumms

Anneli + vavvorna sa...

Grattis Tyson på födelsedagen! Har du fått några presenter?

Vad roligt att Tyson har fått behålla sin färg. Annars brukar chihuahuan byta färg ganska mycket från det att de är nyfödda tills de är vuxna.

Carina sa...

GRATTIS! Kanon med födelelsedagar bara massa gott. Så liten han var/är.Vi tycker Teddy är liten och han väger nästan 6 kg.Då ska jag lägga en länk på dig med så jag itne missar något. Tycker din sida är jätekul att följa. Kram

Sussi sa...

Det blev en superskoj kväll :)
Jag höll mig till vin bara, dessutom tog jag varannat vatten så jag mår fin fint idag :)

Nej, han svor rätt så rejält åt sin egen dumhet över att han inte tog trappan istället..

Kramisar

Carina sa...

Då säger vi grattis till Tyson nu då!!
Ja visst känns det lyxigt att vara ledig när man skulle ha jobbat!
Ha det bra