måndag 31 maj 2010

Härligt att komma hem

Visst är det härligt att komma hem efter en lång arbetsdag när man möts av två glada hundar. Stod  bered med kameran när jag öppna dörren och de kom rusande från Tims rum. haha galna är de bägge två. Sen har man även två katter som alltid kommer och tar emot en. Härligt att känna sig välkommen :-)
Måndagar är smörgåsdag hemma hos oss. Orkar inte stå och laga någon mat när jag jobbat från halv 7 till halv 6 och då är det lätt och smidigt med lite mackor. Idag ville Tim och jag festa till det lite och vi gjorde baguetter med god fylling. Mums så goda de blev.

















Hoppas ni har haft en solig dag, kram


6 kommentarer:

Carina sa...

o vad de såg goda ut. Blev ju hungrig=) Jag bor i hus och har trappan till ovanvåningen mot ytterväggen och ett fönster precis där och hundarna tar varsitt trappset och ligger på och har full koll på när jag rullar in med bilen. Då sitter fyra hundar och vrålskäller av glädje. Men ser så kul ut när ett efter ett huvud tittar upp. När barnen var små var det där de satt och vinkade hejdå eller tittade efter en.

Grabbarna boys sa...

Här är vi tre grabbar som blir överlyckliga när matte kommer hem och så klart även de andra i familjen.
Athos är en cool grabb som viftar med svansen medans smågrabbarna vill kramas.
Innan var det bara Abbe som gjorde det men nu gör Teo lika dant.
Matte sitter ner med en grabb på var sida som trycker sina huvuden mot hennes hals.
Abbe beättar med sitt språk även hur synd det varit om honom hela dagen.
Ha det så bra!!

Quila o Ronja sa...

Hej Carina
Det är en underbsr känsla att alltid känna sig välkommen hem. (Även om man bara varit till brevlådan)
Smart att ha kameran i beredskap, haha.

Karm
Susanne

Malin sa...

Oj vilka goda baugetter!! Jag som är hungrig... Förstår att det inte lockar att laga mat efter en sån arbetsdag!
Ha en härlig tisdag! Kram Malin

Carina sa...

Ja visst bli man glad att mötas av två glada hundar, samma här när man kommer hem!
Ha det bra

Sussi sa...

Det finns inget bättre än en glad hund när man varit borta ett tag :)

Smörgåsdag skulle jag också vilja ha. Fast jag har en sambo som ska ha "riktig" mat. Jag får passa på att äta sånt när min sambo inte är hemma ;)

Kramisar